Partnerzy serwisu:

Krakowska spółka z przetargiem na leasing kolejnych 10 autobusów

Witold Urbanowicz 27.07.2021

arrow
arrow
Krakowska spółka z przetargiem na leasing kolejnych 10 autobusów
Podobny autobus Solarisa na testach na liniach aglomeracyjnych fot. MPK Kraków
Krakowska spółka z przetargiem na leasing kolejnych 10 autobusów
Krakowska spółka z przetargiem na leasing kolejnych 10 autobusów
Krakowska spółka z przetargiem na leasing kolejnych 10 autobusów
Firma KrakTransRem, należąca do MPK Kraków, ogłosiła kolejny przetarg – tym razem na ośmioletni leasing 10 autobusów o długości ok 12 m. Zamawiający preferuje pojazdy z napędem hybrydowym. Wartość zamówienia szacowana jest na 13,638 mln zł.
Przedmiotem zamówienia jest wyprodukowanie i dostawa realizowana w formie leasingu finansowego 10 sztuk nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich. Wymagana długość to 11,8-13,5 m. Łączna liczba miejsc ma odpowiadać klasie homologacyjnej pojazdu, przy czym wymaganych jest min. 40 pełnoprawnych miejsc siedzących. Dopuszczone układy drzwi to 2-2-0 lub 1-2-0. Autobus ma być nisokopodłogowy – z dopuszczeniem schodka za drugimi drzwiami. Maksymalna wysokość progu, przy zastosowaniu przyklęku, to 340 mm. W pojeździe ma znaleźć się silnik wysokoprężny o mocy maksymalnej 190-260 kW. Wymagane są klimatyzacja, układ ogrzewania o mocy min. 30 kW, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Termin składania ofert mija 24 sierpnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej osiem autobusów miejskich. O wyborze zdecydują cena (70%), kryteria techniczne (30%). Pod uwagę brane będą gwarancja, liczba miejsc siedzących, długość, wyposażenie autobusu w systemy bezpieczeństwa: aktywnego tempomatu oraz asystenta prawej strony pojazdu, efektywna szerokość pierwszych drzwi, moment maksymalny silnika, zastosowanie napędu hybrydowego, sposób otwarcia drzwi.

Na dostawy przeznaczono sześć miesięcy. Okres leasingu każdego pojazdu ustalono na 96 miesięcy (osiem lat), licząc od daty odbioru danego pojazdu. Ustalono oprocentowanie w postaci stopy Wibor 3M plus marża (max 3%). Po zapłacie ostatniej raty leasingowej autobusy przechodzą na zamawiającego.

KrakTransRem zajmuje się „licencjonowaną obsługą połączeń autobusowych dla firm i instytucji w obszarze miasta Krakowa i aglomeracji krakowskiej”. Spółka należy do krakowskiego MPK. W tym roku spółka wybrała już dostawcę w formie leasingu 12 autobusów, w tym trzech przegubowych. Wygrało konsorcjum Solaris i Pekao Leasing, które pokonało droższą ofertę złożoną przez firmy EvoBus i Millenium Leasing.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony