Partnerzy serwisu:

Kraków zainstaluje smarownice, by wyeliminować „piski” tramwajów

Witold Urbanowicz 26.06.2019

Kraków zainstaluje smarownice, by wyeliminować „piski” tramwajów
fot. KlausFoehl, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Zarząd Dróg Miasta Krakowa prowadzi przetarg na montaż urządzeń do automatycznego smarowania szyn na łukach w sześciu lokalizacjach sieci tramwajowej. Zadaniem urządzeń jest eliminacja uciążliwych dźwięków, a także zmniejszenie zużycia torowisk.
Przedmiotem przetargu jest montaż urządzeń do automatycznego smarowania szyn w łukach torowych. Smarownice muszą zapewniać ciągłe smarowanie szyn na całej długości łuków torowych w celu wyeliminowania hałasu („pisku”) powstającego podczas przejazdu wagonu tramwajowego oraz przeciwdziałania zużyciu szyn.

Urządzenia muszą być zaopatrzone w smar biodegradowalny, niepowodujący wydłużenia drogi hamowania pojazdów szynowych. Ponadto mają posiadać niezależny system zasilania (np. panele fotowoltaiczne) o wydajności zapewniającej funkcjonowanie urządzenia w warunkach atmosferycznych występujących na terenie Polski.

W sumie wskazano sześć lokalizacji. Urządzenia powinny pojawić się na pętlach Wzgórza Krzesławickie, Cichy Kącik, Piasta Kołodzieja i Mistrzejowice – montaż urządzeń dla smarowania szyn na pętli zewnętrznej i wewnętrznej oraz łukach wyjazdowych. Ponadto wskazano łuki torowe w obydwu kierunkach: al. Andersa – Broniewskiego (w rejonie DH Wanda), a także w obrębie węzła rozjazdów Wielicka – Nowosądecka (łącznie z łukami od ulicy Siostrzanej).

Termin składania ofert mija 1 lipca. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz długość oferowanego okresu gwarancji (40%). Wyznaczono krótki termin na realizacje prac – do końca września 2019 r. Zamawiający preferuje wykonanie prac bez wstrzymywania ruchu (ale jednocześnie nie wyklucza przerw w ruchu).
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony