Partnerzy serwisu:

Kraków z ofertami na koncepcję tramwaju do os. Rżąka – z możliwością wydłużenia do Wieliczki

Witold Urbanowicz 24.08.2020

Kraków z ofertami na koncepcję tramwaju do os. Rżąka – z możliwością wydłużenia do Wieliczki
fot. MPK Kraków
Urząd Miasta w Krakowie otworzył oferty w przetargu na opracowanie wielowariantowej koncepcji przedłużenia linii tramwajowej wzdłuż ul. Wielickiej od przystanku Prokocim Szpital do os. Rżąka. Wykonawca powinien też przewidzieć możliwość dalszego wydłużenia torowiska nad autostradą A4 w stronę Wieliczki. O zamówienie ubiega się sześć podmiotów.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej pomiędzy skrzyżowaniem ulic Wielickiej, Teligi, Kostaneckiego a osiedlem Rżąka wraz z pętlą tramwajową oraz parkingiem Park&Ride. Opracowanie powinno obejmować swoim zakresem obszar położony w Dzielnicy XII Bieżanów-Prokocim w rejonie ulic: Wielickiej, Kostaneckiego, Jakubowskiego, Rydygiera oraz Kosocickiej.

Jak podaje zamawiający, przebieg linii tramwajowej łączącej istniejące torowisko w ulicy Wielickiej (na wysokości przystanku Prokocim Szpital) z pętlą zlokalizowaną w pobliżu os. Rżąka powinien w maksymalnie możliwym stopniu obsłużyć os. Rżąka oraz nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie-Prokocimiu. Wykonawca przygotuje co najmniej cztery warianty, w tym dwa określone przez miasto. Jeden z nich zakłada przebieg wydzielonej linii tramwajowej wzdłuż ulicy Wielickiej, a drugi – pasa autobusowo-tramwajowego. Co więcej, w każdym z wariantów wykonawca ma przeanalizować możliwość przedłużenia linii tramwajowej w kierunku Wieliczki – w szczególności kluczowa jest tutaj kwestia przekroczenia autostrady A4, wraz z dowiązaniem do układu drogowego po południowej stronie autostrady. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Termin składania ofert minął 21 sierpnia. Wystartowało sześć podmiotów. Fehlings Krug Polska z siedzibą w Krakowie wycenił prace na 886,6 tys. zł brutto, Paweł Kudelski Progreg – na 896,7 tys zł, konsorcjum firm MP Kraków i Mosty Katowice – 959,4 tys. zł, Safege – 1,069 mln zł brutto, ARG Projektowanie Inwestycyjne z Krakowa – 1,095 mln zł, a Sweco Consulting – 1,213 mln zł brutto.

Budżet na ten cel wynosi 800 tys. zł brutto. Jeśli Kraków zdecyduje się zwiększyć środki, to o wyborze zdecydują cena (58%), dodatkowe doświadczenie osób wskazanych do realizacji zamówienia (42%). Warianty przebiegów mają być przygotowane do początku grudnia tego roku. Następnie wykonawca zajmie się raportem oddziaływania na środowisko. Zamówienie ma zostać wykonane do końca listopada 2021 r.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony