Partnerzy serwisu:

Kraków wybiera wykonawcę przebudowy tramwaju na Krakowskiej i Dietla

Witold Urbanowicz 08.01.2019

Kraków wybiera wykonawcę przebudowy tramwaju na Krakowskiej i Dietla
mat. ZDMK Kraków
Zarząd Dróg Miasta Krakowa rozstrzygnął przetarg na przebudowę torowiska tramwajowego i jezdni w ciągu Krakowskiej i Dietla. Wybrano ofertę konsorcjum Trakcja PRKiI oraz Comsa za kwotę w wysokości 94,2 mln zł brutto.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ulic Krakowskiej na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla wraz z przebudową układu drogowego, chodników, ścieżek, towarzyszącej infrastruktury technicznej, węzła rozjazdów Krakowska – Dietla – Stradomska. W zakres prac wchodzą także przebudowa ul. Dietla na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej oraz przebudowa istniejącego mostu Piłsudskiego przez Wisłę.

Inwestycja zakłada m.in. zwężenie obu jezdni Dietla do 6 m i poszerzenie chodników. Torowisko na Dietla zostanie dostosowane do prowadzenia w przyszłości ruchu autobusowego. W ciągu ul. Krakowskiej zaprojektowano wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h oraz zawężenie szerokości jezdni poprzez zastosowanie wspólnych pasów ruchu tramwajowo-samochodowo-autobusowego. W miejscu istniejących przystanków Stradom i Plac Wolnica zaprojektowano wyniesione perony typu wiedeńskiego.

Umowa zostanie podpisania po dopełnieniu formalności. Całość prac musi zostać wykonana w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, przy czym przejezdność na torowisku tramwajowym ma zostać uzyskana w ciągu 8-10 miesięcy. Prace mają być podzielone na etapy – zamknięcie Krakowskiej od Dietla do Podgórskiej, od Podgórskiej (Most Piłsudskiego) do Legionów Piłsudskiego oraz przebudowa skrzyżowania Krakowska – Dietla – Stradomska (z zachowaniem przejazdu tramwaju w jezdnej relacji).

Oferty w powtórzonym przetargu poznaliśmy w połowie października. O zamówienie ubiegały się dwa podmioty. ZUE i KZN Rail zaproponowało 99,2 mln zł brutto, natomiast konsorcjum Trakcja PRKiI oraz Comsa kwotę w wysokości 94,2 mln zł brutto. Obie oferty przewyższały budżet określony na kwotę 64,3 mln zł brutto. W zeszłym tygodniu zamawiający rozstrzygnął postępowanie, wybierając tę drugą ofertę.

Co ciekawe, wybrana w przetargu oferta, jest droższa od oferty ZUE i KZN Rail z pierwszego przetargu. Wówczas konsorcjum było gotowe wykonać prace za 84,5 mln zł brutto, przy budżecie zamawiającego określonym na kwotę 56,5 mln zł. Z uwagi na przekroczenie budżetu postępowanie zostało unieważnione. Jak pokazuje doświadczenie – powtórzenie postępowania niekoniecznie skutkuje obniżeniem cen.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony