Partnerzy serwisu:

Kraków: Tramwaj na Krakowskiej i Dietla znacznie ponad budżetem

Witold Urbanowicz 11.06.2018

Kraków: Tramwaj na Krakowskiej i Dietla znacznie ponad budżetem
fot. Guillaume Speurt, lic. CC BY-SA 2.0 Wikimedia commons
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu otworzył oferty w przetargu na przebudowę torowiska tramwajowego i jezdni w ciągu Krakowskiej i Dietla. Wpłynęła jedna oferta, znacznie przekraczająca budżet zamawiającego.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ulic Krakowskiej na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla wraz z przebudową układu drogowego, chodników, ścieżek, towarzyszącej infrastruktury technicznej, węzła rozjazdów Krakowska – Dietla – Stradomska. W zakres prac wchodzą także przebudowa ul. Dietla na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej oraz przebudowa istniejącego mostu Piłsudskiego przez rzekę Wisłę.

Inwestycja zakłada m.in. zwężenie obu jezdni Dietla do 6 m i poszerzenie chodników. Torowisko na Dietla zostanie dostosowane do prowadzenia w przyszłości ruchu autobusowego. W ciągu ul. Krakowskiej zaprojektowano wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości do 30km/h oraz zawężenie szerokości jezdni poprzez zastosowanie wspólnych pasów ruchu tramwajowo-samochodo-autobusowych. W miejscu istniejących przystanków „Stradom” i „Plac Wolnica” zaprojektowano wyniesione perony typu wiedeńskiego.

Dzisiaj (11 czerwca) minął termin składania ofert. W postępowaniu wystartowało jedynie konsorcjum ZUE i KZN Rail, które swoją ofertę wyceniło na 85,4 mln zł brutto. To znacznie więcej niż oczekiwał zamawiający, który przeznaczył na realizację zamówienia kwotę w wysokości 56,5 mln zł brutto. W tej sytuacji ZIKiT musi zastanowić się, czy zwiększyć budżet, czy też rozpisać nowe postepowanie.

Całość prac musi zostać wykonana w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, przy czym przejezdność na torowisku tramwajowym ma zostać uzyskana w ciągu 8-10 miesięcy. Prace mają być podzielone na etapy – zamknięcie Krakowskiej od Dietla do Podgórskiej, od Podgórskiej (Most Piłsudskiego) do Legionów Piłsudskiego oraz przebudowa skrzyżowania Krakowska – Dietla – Stradomska (z zachowaniem przejazdu tramwaju w jezdnej relacji).
Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony