Partnerzy serwisu:

Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]

Redakcja 10.03.2021

arrow
arrow
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
fot. MPK Kraków
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
Kraków: Karsany – najmniejsze autobusy we flocie MPK – gotowe do jazdy [zdjęcia]
Krakowianie mogą już korzystać z dwóch Karsanów, najmniejszych autobusów we flocie MPK. 10 marca jeden z nich dołączy do pojazdów wykorzystywanych do obsługi Tele-busa, czyli popularnego autobusu na telefon. Drugi z Karsanów dzień później, 11 marca zacznie przewozić pasażerów na linii nr 176 (Bodzów – Kostrze OSP).
Wysłanie tych niewielkich mini autobusów na te właśnie trasy nie jest przypadkiem. Największą zaletą Karsanów są bowiem niewielkie rozmiary i duża zwrotność. Te cechy znakomicie się sprawdzą na wąskich ulicach, małych skrzyżowaniach i pętlach do zawracania, z którymi muszą sobie radzić kierowcy na linii nr 176. Zwrotność mini autobusu dobrze się też sprawdzi na drogach Płaszowa i Rybitw, gdzie funkcjonuje usługa Tele-busa.

O dużej zwrotności Karsanów świadczy chociażby promień skrętu tych autobusów. Wynosi on zaledwie 6,8 m. W porównaniu do autobusu standardowego o długości 12 metrów jest mniejszy o niemal 2 m. Poza zaletami Karsanów związanymi ze zwrotnością, pojazdy są także przyjazne dla pasażerów. Posiadają niską podłogę, a dla osób poruszających się na wózkach jest również specjalnie wydzielone miejsce wewnątrz pojazdów oraz rozkładana platforma przy drzwiach. Pojazdy zostały wyposażone w system informacji pasażerskiej, w klimatyzację oraz porty USB umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych.

Karsany to pojazdy o długości 5,8 m. Jednorazowo może nimi podróżować 21 pasażerów. Z myślą o wygodzie kierowcy w autobusie zostały zaprojektowane przeznaczone wyłącznie dla niego drzwi. Dobrą widoczność prowadzącym zapewnia panoramiczna szyba przednia oraz duże lusterka.

Zakup dwóch mini autobusów to koszt 812 tys. zł netto.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony