Kraków Bronowice z peronami na różnych poziomach. Ruszy w marcu 2020 r.





Windy i schody ruchome na perony, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz lokale usługowe w przejściu podziemnym – tak ma wyglądać nowy przystanek Kraków Bronowice. Powstaje on na styku dwóch linii – do Katowic oraz lotniska Balice. Perony znajdą się na różnych wysokościach.
Kraków Bronowice będzie jednym z najciekawszych przystanków na polskich szlakach kolejowych. Powstaje na styku dwóch linii – w stronę Katowic oraz lotniska Kraków Balice. Na cztery perony podróżni dostaną się schodami lub windami, nawet na wysokość ponad 20 m. Pomiędzy peronami będzie można przechodzić szerokim przejściem podziemnym, w którym przewidziano miejsce na lokale usługowe.
Tory na przystanku położone są na różnych wysokościach i krzyżują się ze sobą. Było to wyzwaniem przy projektowaniu obiektu. Obecnie są już gotowe dwa z czterech peronów oraz przejście podziemne i schody. Wykonawca betonuje posadzki przejścia, kontynuuje budowę klatek schodowych i zadaszeń. Równolegle powstają też konstrukcje pozostałych dwóch peronów. Obok przystanku zbudowane są już dwa wiadukty kolejowe – nad ul. Armii Krajowej oraz nad torami kolejowymi.
Kraków Bronowice stanie się ważnym węzłem przesiadkowym. Dzięki bliskości przystanków tramwajowych i autobusowych podróżujący koleją łatwo przesiądą się do innych środków transportu publicznego. Również nowe chodniki ułatwią dostęp do kolei mieszkańcom pobliskich osiedli. Z przystanku będą odjeżdżać pociągi w kierunku lotniska, do Katowic, Oświęcimia, Trzebini, Krzeszowic, oraz centrum Krakowa.
PKP PLK planują udostępnić obiekt podróżnym w marcu 2020 roku. Skomplikowane rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że budowa przystanku jest wymagająca i czasochłonna. Pierwotny termin oddania go do użytku został przesunięty, m.in. ze względu na dodatkowe prace, które należało wykonać przy wzmacnianiu gruntów pod obiektem.
Budowa przystanku Kraków Bronowice to jeden z elementów modernizacji linii Kraków – Katowice, ważnego odcinka krajowej i międzynarodowej trasy kolejowej E30. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróżni ze stolicy Małopolski do stolicy Śląska dojadą w mniej niż godzinę. Wartość inwestycji to ok. 2 mld zł.
Tory na przystanku położone są na różnych wysokościach i krzyżują się ze sobą. Było to wyzwaniem przy projektowaniu obiektu. Obecnie są już gotowe dwa z czterech peronów oraz przejście podziemne i schody. Wykonawca betonuje posadzki przejścia, kontynuuje budowę klatek schodowych i zadaszeń. Równolegle powstają też konstrukcje pozostałych dwóch peronów. Obok przystanku zbudowane są już dwa wiadukty kolejowe – nad ul. Armii Krajowej oraz nad torami kolejowymi.
Kraków Bronowice stanie się ważnym węzłem przesiadkowym. Dzięki bliskości przystanków tramwajowych i autobusowych podróżujący koleją łatwo przesiądą się do innych środków transportu publicznego. Również nowe chodniki ułatwią dostęp do kolei mieszkańcom pobliskich osiedli. Z przystanku będą odjeżdżać pociągi w kierunku lotniska, do Katowic, Oświęcimia, Trzebini, Krzeszowic, oraz centrum Krakowa.
PKP PLK planują udostępnić obiekt podróżnym w marcu 2020 roku. Skomplikowane rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że budowa przystanku jest wymagająca i czasochłonna. Pierwotny termin oddania go do użytku został przesunięty, m.in. ze względu na dodatkowe prace, które należało wykonać przy wzmacnianiu gruntów pod obiektem.
Budowa przystanku Kraków Bronowice to jeden z elementów modernizacji linii Kraków – Katowice, ważnego odcinka krajowej i międzynarodowej trasy kolejowej E30. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróżni ze stolicy Małopolski do stolicy Śląska dojadą w mniej niż godzinę. Wartość inwestycji to ok. 2 mld zł.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |