Partnerzy serwisu:

Koszyce kupią do 30 tramwajów dwukierunkowych

Witold Urbanowicz 13.03.2021

Koszyce kupią do 30 tramwajów dwukierunkowych
fot. MJ
Koszyce rozpisały przetarg na dostawy do 30 tramwajów dwukierunkowych o długości o 32 m z usługą utrzymania przez okres 15 lat lub do przebiegu 750 tys. km. Na dostawy pojazdów przeznaczono dwa lata.
Przedmiotem przetargu, ogłoszonego pod koniec lutego, jest zakup ramowy do 30 nowych tramwajów. Zamówienie obejmuje też usługę utrzymania (serwis gwarancyjny, pogwarancyjny i naprawy) przez okres 15 lat lub do przebiegu 750 tys. km. Zamówienie gwarantowane obejmuj 10 pojazdów. Szacowana wartość zamówienia to 79 mln euro.

Zamawiający wymaga wieloczłonowych tramwajów, przystosowanych do 30-letniej obsługi (przy założeniu 50 tys. km roczne). Długość określono na 29-32 m, a szerokość na 2,4-2,5 m. Tramwaj ma mieścić 230 osób, w tym 25% na miejscach siedzących, przy normie pięć osób stojących na m podłogi. Tramwaje mają być w pełni niskopodłogowe – z wysokością podłogi do 550 mm nad wózkami, z co najmniej połową miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Z każdej strony pojazdu przewidziano pięć drzwi, z czego min. trzy mają być podwójne (o szerokości 1300 mm). Wymagane są cztery, w pełni obrotowe wózki.

Termin składania ofert mija 12 kwietnia, a ich otwarcie zaplanowano 14 kwietnia. Kryteria oceny to cena (60%), koszty utrzymania przez 15 lat lub do 750 tys. km (15%) oraz kwestie techniczne (25%). Pod uwagę brane będą m.in. nośność, nacisk osi, liczba stałych miejsc siedzących i minimalna szerokość korytarza nad podwoziem. Na realizację zamówienia przeznaczono 24 miesiące.

Jak zauważa portal Ceskoslovensky Dopravak, specyfikacja praktycznie kopiuje rozwiązania z Brna. Tam jako jedyna ofertę złożyła firma Škoda Transportation, proponując model 45T.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony