Partnerzy serwisu:

Koszalin: W następnych latach zakupy autobusów gazowych

Przemysław Farsewicz 28.03.2019

Koszalin: W następnych latach zakupy autobusów gazowych
fot. Szczecinolog, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Koszalin od dwóch lat prowadzi proces wymiany taboru. Udało się już kupić siedem sztuk Scani. W tym roku spółka MZK Koszalin zakupiła autobusy hybrydowe Volvo. Na tym potrzeby przedsiębiorstwa komunikacyjnego się nie kończą. Są zapowiedzi kolejnych zakupów.
Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Koszalinie posiadają obecnie 66 autobusów. Jak podaje Andrzej Bacławski, prezes zarządu MZK, mimo niedawnych zakupów, średni wiek autobusu to nadal 11 lat. – Największym problemem jest brak wystarczających środków na odnowienie taboru aby spełnić zapisy ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych – podkreśla Bacławski.

Spółce MZK udało się w 2018 roku pozyskać siedem sztuk 12-metrowych, niskopodłogowych autobusów Scania z normą Euro 6. Nie obyło się jednak bez wsparcia z funduszy unijnych w ramach RPO województwa zachodniopomorskiego. Koszalin otrzymał wsparcie w wysokości ponad 4 mln zł. Za jeden autobus spółka MZK zapłaciła 1,14 mln zł. Więcej o przetargu pisaliśmy w tym artykule

Kolejne zakupy MZK Koszalin poczynił w 2019 roku. Tym razem zakupiono pięć autobusów hybrydowych. Przetarg wygrało Volvo. Na realizację zamówienia będzie miał 180 dni. Pojazdy będą wyposażone w sinik spalinowy o mocy min. 170 kW oraz równoległy lub szeregowy system hybrydowy o minimalnej mocy ciągłej 70 kW i nie mniejszej niż 130 kW. Energia elektryczna musi pochodzić z rekuperacji (odzysk energii podczas hamowania) i być magazynowana w akumulatorach lub superkondensatorach umieszczonych na dachu lub w schowku na nadwoziu. Więcej o szczegółach zamówienia pisaliśmy tutaj

Nie był to jedyny tegoroczny zakup dla Koszalina. Spółka MZK chce także pozyskać dwa 30-osobowe autobusy podmiejskie do przewozu dzieci szkolnych. – Postępowanie przetargowe jest w toku – wyjaśnia Andrzej Bacławski, prezes zarządu MZK. Busy mają być fabrycznie nowe, a ich długość określono na 7,5-8,3 m. Wymagany jest silnik o mocy co najmniej 180 KM, zasilany olejem napędowym. Przewidziano klimatyzację, przyciemniane szyby boczne, nagłośnienie oraz schowek na bagaż. 

– Nowe autobusy zastąpią dotychczasowe pojazdy – komentuje Bacławski. Spółka ma jednak plan dalszego i systematycznego odmładzania taboru. – W następnych latach planujemy zakupy autobusów z silnikami zasilanymi CNG – wyjaśnia. Jak podaje, spółka chce kupować z własnych środków po trzy 12-metrowe autobusy rocznie. – Ilość może być większa, jeżeli będzie możliwe wsparcie środkami zewnętrznymi – podkreśla Bacławski.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony