Partnerzy serwisu:

Kontrowersyjna warszawska tetka. Kaznowska: Będzie się nieustająco podobać

Witold Urbanowicz 04.02.2018

Kontrowersyjna warszawska tetka. Kaznowska: Będzie się nieustająco podobać
Fot. ZTM Warszawa
Wdrażaniu nowego logo stołecznej komunikacji towarzyszy sporo kontrowersji. Od efektów odcinają się autorzy znaku. – Warszawa ma bardzo piękne, nowe logo Warszawskiego Transportu Publicznego, które nazywamy „tetką”. Ono się bardzo podoba, co mnie cieszy. Będziemy konsekwentnie warszawiaków przyzwyczajać do logo – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy, która podkreśla, że autorzy uczestniczyli w konkursie na logo, a nie na jego wdrożenie i wprowadzenie pełnej identyfikacji wizualnej.
Od nowego roku Warszawa wdraża nowe logo komunikacji publicznej, funkcjonującej teraz pod marką Warszawskiego Transportu Publicznego. To „tetka”, którą opracował zespół grafików TypeThree, który zwyciężył konkurs organizowany przez Zarząd Transportu Miejskiego.

Kwestia wdrażania logo budzi sporo emocji i dyskusji – zwłaszcza dotyczących skojarzeń z innymi znakami czy kwestii zastosowania niepełnych, uciętych okręgów. Od efektów wprowadzania logo odcięli się autorzy znaku, którzy podkreślają, że projekty oznaczeń pojazdów nie były z nimi konsultowane. Jak przekonują, została zmarnowana szansa na powstanie nowego systemu identyfikacji, którego nowe logo powinno być częścią składową, a nie jedynym elementem.

Przedstawiciele miasta – pomimo słów krytyki autorów – nie widzą żadnego problemu. – Przypomnę, że autorzy zwycięskiej pracy wygrali konkurs na logo transportu publicznego. Kontrowersje nie są związane z tym, że mamy takie, a nie inne logo. Autorzy projektu mają pretensje, że nie uczestniczyli w dalszej procedurze wdrażania logo. Nie mogli uczestniczyć, ponieważ nie takie było zamówienie. ZTM zamówił logo, a pracownia odebrała wynagrodzenie za logo i tutaj zakończyliśmy współpracę. Dalsza współpraca z pracownią nie była możliwa – a na pewno nie na poziomie oczekiwanym przez pracownię – komentuje Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

ZTM rozpoczął właśnie kolejny etap wdrażania i logo zaczęło pojawiać się na przystankach. – Jestem przekonana, że z pomocą Biura marketingu miasta i grafików ZTM, korzystając z katalogów znaku i księgi, która została opracowana, logo będzie wdrażane w sposób umiejętny i nieustająco będzie się podobać – mówi Kaznowska.

– Warszawa ma bardzo piękne, nowe logo Warszawskiego Transportu Publicznego. Ono się bardzo podoba, co mnie cieszy. Będziemy konsekwentnie warszawiaków przyzwyczajać do logo – deklaruje wiceprezydent Warszawy.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Warszawski ZTM
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony