Partnerzy serwisu:

Konin chce wydzierżawić jeden autobus wodorowy

Witold Urbanowicz 16.04.2021

Konin chce wydzierżawić jeden autobus wodorowy
fot. Solaris
MZK Konin wychodzi przed szereg i rozpisuje przetarg na dzierżawę jednego 12-metrowego autobusu wodorowego. Okres dzierżawy ustalono na cztery lata.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie oddania w dzierżawę jednego autobusu napędzanego wodorem. Zamawiający wymaga pojazdu o długości 12 m (+/- 3%). Autobus ma być nowy – wyprodukowany maks. sześć miesięcy wcześniej i z przebiegiem, który nie jest większy niż 500 km. Zamówienie obejmuje też dostawę części zamiennych i udzielenie autoryzacji serwisowej. 

Pojemność pojazdu określono na co najmniej 60 osób, w tym min. 26 miejsc siedzących. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2. Autobus ma być niskopodłogowy – z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Wymagane są nagrzewnice, klimatyzacja z pomocą ciepła, uchylne okna, monitoring, tablice kierunkowe, kasowniki.

Wymagany jest silnik umieszczony centralnie lub silniki elektryczne umieszczone w osi napędowej o sumarycznej mocy szczytowej min.150 kW z funkcją odzysku energii podczas hamowania. Układ sterujący prasą silnika ma posiadać funkcję ograniczenia prędkości do 60 km/h. Zamawiający oczekuje baterii litowo-jonowej, o pojemności co najmniej 29,0 kWh. Gniazdo plug-in do ładowania baterii zlokalizowane ma być na tylnej ścianie.

Zamawiający wymaga zbiorników na wodór o pojemności min. 1400 l (min. 30 kg użytecznego wodoru). Gniazdo do tankowania wodoru zlokalizowane z prawej strony w okolicach osi przedniej. Czas tankowania wodoru ma wynosić około 10-12 minut. Ogniwo paliwowe ma być zamontowane na dachu o mocy min. 70 kW netto. Ciepło z produkcji energii ma być wykorzystywane do ogrzewania autobusu za pomocą pompy ciepła. System natomiast powinien być wyposażony w układ rekuperowania energii z hamowania. Zamawiający wymaga, aby autobus w czasie eksploatacji charakteryzował się maksymalnym zużyciem wodoru nie więcej niż 10 kg/100 km.

Termin składania ofert mija 15 maja. Startować mogą firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały bądź realizują co najmniej jedną dostawę nowego, niskopodłogowego autobusu wodorowego. O wyborze decydują cena (60%) oraz warunki techniczno-eksploatacyjne (40%). Pod uwagę brane będą szkielet nadwozia i podwozia, podział szyby czołowej, oświetlenie zewnętrzne, zawieszenie osi przedniej, podatność obsługowa poszycia bocznego, rodzaj silnika trakcyjnego, wysokość pojazdu.

Wartość zamówienia szacowana jest na 702,7 tys. euro netto (ok. 3,19 mln zł). Pojazd powinien zostać dostarczony w ciągu 12 miesięcy. Okres dzierżawy ustalono na cztery lata.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
#Wodór w transporcie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony