Partnerzy serwisu:

Koniec dostaw 48 Mercedesów dla Gdańska

Witold Urbanowicz 29.05.2020

arrow
arrow
Koniec dostaw 48 Mercedesów dla Gdańska
fot. Grzegorz Mehring/gdansk.pl
Koniec dostaw 48 Mercedesów dla Gdańska
Koniec dostaw 48 Mercedesów dla Gdańska
Koniec dostaw 48 Mercedesów dla Gdańska
EvoBus dostarczył już do Gdańska wszystkie Mercedesy Citaro w ramach umowy na sześcioletni leasing pojazdów z możliwością wydłużenia o kolejne dwa lata. Przy okazji władze Gdańska zapowiedziały zmiany w układzie komunikacji autobusowej w ramach dostosowania do możliwości, jakie daje obowiązujący od niedawna wspólny bilet na kolej.
Pod koniec lutego zeszłego roku Gdańskie Autobusy i Tramwaje podpisały umowę z konsorcjum firm EvoBus Polska oraz Pekao Leasing na sześcioletnią (z opcją przedłużenia na kolejne dwa lata) dzierżawę 48 nowych autobusów. Firma zaproponowała 29 autobusów standardowych o długości 12 m (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro), 13 przegubowych o długości 18 m (Mercedes-Benz Typ 628 03 Citaro G) i 6 typu midi o długości 10,6 m (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro K). Teraz wszystkie pojazdy są już w Gdańsku.

– Kończy się dostawa najnowszych autobusów, które nasza spółka – Gdańskie Autobusy i Tramwaje – zamówiła. Wraz z tą dostawą niemal połowa autobusów to będą najnowocześniejsze pojazdy, spełniające wysokie normy środowiskowe – mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent miasta.

– Te autobusy spełniają – z nawiązką – najwyższą normę Euro VI. W rozsądnej perspektywie postawimy na autobusy elektryczne, gdy będą niezbędne, potrzebne i gotowe do obsługi pracy przewozowej w Gdańsku, czyli 300-400 km dziennie. Stawiamy też na tramwaje. W przyszłym tygodniu zakończy się dostawa pierwszej partii 15 tramwajów, a pojazdy z drugiej transzy są w trakcie produkcji – mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.

– To nasz flagowy pojazd. W zeszłym roku świętowaliśmy wydanie 55 555 modelu klientowi w Szwecji. Cieszymy się, że bezpieczne, ekologiczne, nowoczesne, ekonomiczne autobusy trafią na ulice Gdańska –mówi Artur Konarski, prezes Evo Busa, który podkreśla zwłaszcza kwestię bezpieczeństwa (np. oddzielna kabina z oddzielną wymianą powietrza i klimatyzacją). – Jesteśmy odpowiedzialni nie tylko za dostarczenie autobusów w formie leasingu, ale też za ich serwisowanie przez 6-8 lat z lokalnym partnerem, firmą Mirosław Wróbel ze Straszyna – dodaje.

Przy okazji władze Gdańska zapowiedziały korekty w komunikacji autobusowej. – Będziemy chcieli dokonać pewnych zmian związanych z komunikacją miejską, związanego ze wspólnym biletem. Chcemy, by to kolej i tramwaje stanowiły kręgosłup. Nowoczesne autobusy w dobrych taktach miałaby zwozić pasażerów do węzłów. To będzie proces, ewolucja – mówi Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.

PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony