Partnerzy serwisu:

Kolejne decyzje lokalizacyjne dla ostatniego odcinka II linii metra

Witold Urbanowicz 26.06.2020

Kolejne decyzje lokalizacyjne dla ostatniego odcinka II linii metra
fot. MJ
Wojewoda mazowiecki wydał dwie kolejne decyzje lokalizacyjne dla ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra przez Chrzanów na Karolin. W sumie więc Metro dysponuje pięcioma decyzjami z sześciu niezbędnych dla tego kontraktu.
W listopadzie 2018 r. Metro Warszawskie podpisało z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi umowę na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od torów odstawczych za stacją C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin wraz z zapleczem, STP Karolin. Usługi projektowe na zlecenie wykonawcy realizuje firma ILF.

Na realizację inwestycji przeznaczono 48 miesięcy, co oznacza, że roboty budowlane powinny zakończyć się w listopadzie 2022 r. Na razie jednak inwestycja wciąż nie może wyjść z fazy przygotowawczej. Dotrzymanie terminu kontraktowego jest w zasadzie już niemożliwe.

Niedawno informowaliśmy, że wojewoda mazowiecki wydał pierwsze decyzje lokalizacyjne (tzw. dulk – decyzja o lokalizacji linii kolejowej). Dotyczyły one stacji C3 Lazurowa i wentylatorni V2 oraz stacji C1 Karolin wraz z szybem startowym dla tarcz drążących.

Teraz służby wojewody poinformowały o kolejnych decyzjach, wydanych 24 czerwca. Dotyczą one stacji C2 Chrzanów oraz wentylatorni szlakowej V3. Dokumenty jeszcze do Metra nie dotarły (ostatnio szły pocztą miesiąc). W sumie decyzji lokalizacyjnych ma być sześć (trzy stacje, dwie wentylatornie szlakowe oraz stacja techniczno-postojowa).

Na 3,92-kilometrowym odcinku przewidziano trzy nowe stacje. Stacja C3 Lazurowa znajdzie się po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Górczewskiej i Lazurowej. Głowica wschodnia będzie zlokalizowana między pętlą autobusową i tramwajową. Głowica zachodnia wypadać będzie po wschodniej stronie Lazurowej, na południe od stacji paliw i restauracji McDonald’s. Następnie linia metra będzie wchodzić w ślad ulicy Coopera. Stację C2 Chrzanów zaplanowano w osi tej ulicy po północnej stronie Szeligowskiej i planowanego przedłużenia Człuchowskiej. Ostatnią stację, C1 Połczyńska, zaplanowano pod skrzyżowaniem Połczyńskiej i Sochaczewskiej.

Za ostatnią stacją, na 26-hektarowym obszarze ograniczonym torami kolejowymi, zaplanowano Stację Techniczno-Postojową Mory. Na jej terenie znajdą się m.in. budynek administracji, elektrowozownia, hala napraw taboru, myjnia, nastawnia, podstacja trakcyjna, zajezdnia taboru specjalnego, budynek straży pożarnej, magazyn materiałów łatwopalnych i gazów technicznych, oczyszczalnia ścieków, warsztaty służby infrastruktury, hala tokarki podtorowej i lakierni, zajezdnia lokomotyw spalinowych, stacja paliw, tor testowy, pętla zwrotna dla pociągów.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony