Partnerzy serwisu:

Koleje Małopolskie ponownie chcą wynająć autobusy do realizacji Autobusowych Linii Dowozowych

Jakub Rösler 28.03.2022

Koleje Małopolskie ponownie chcą wynająć autobusy do realizacji Autobusowych Linii Dowozowych
fot. Peter Jančovič
Koleje Małopolskie właśnie ogłosiły ponowny przetarg dotyczący wynajmu autobusów wraz z kierowcami. Pojazdy mają służyć w ramach Autobusowych Linii Dowozowych na trasach z Wieliczki do Myślenic, Łapanowa i Dobczyc oraz na linii Podłęże – Proszowice.
Koleje Małopolskie ogłosiły postępowanie dotyczące świadczenia usługi wynajmu autobusów wraz kierowcami. Pojazdy mają zostać skierowane do realizacji połączeń w ramach Autobusowych Linii Dowozowych na czterech rozkładowych trasach. Autobusy będą kursować na liniach: Wieliczka – Myślenice, Wieliczka – Łapanów, Wieliczka – Dobczyce oraz Podłęże – Proszowice. To ponowny przetarg dotyczący tych linii, ponieważ przewoźnik już wcześniej próbował pozyskać autobusy dla tego zadania.

9 autobusów

Koleje Małopolskie chcą, by realizator zadania dysponował 9 autobusami. Każdy z pojazdów ma spełniać normę emisji Euro V. Z tego co najmniej 6 pojazdów ma być wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2009 roku, a autobusy te mają zabierać na pokład minimum 80 pasażerów, z czego 34 na miejscach siedzących. Długość tych autobusów określono w przedziale 11,5-13 metrów. Natomiast trzy z nich mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku i mają umożliwić zabranie na pokład minimum 84 pasażerów, w tym minimum 39 na miejscach siedzących.

Trzy pozostałe autobusy mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku, a ich długość określono w przedziale 7-11 metrów. Pojazdy mają zbierać co najmniej 30 osób w tym 14 na miejscach siedzących. W ramach tej części zamówienia dwa z trzech autobusów mają mieć długość od 8,5 do 11 metrów i zabierać na swój pokład co najmniej 63 osoby, w tym 28 na miejscach siedzących.

Ogrzewanie i klimatyzacja

Każdy z pojazdów ma być przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością, posiadać niską podłogę co najmniej przy jednej parze drzwi oraz miejsce na co najmniej jeden wózek inwalidzki. Autobusy mają być także wyposażone w klimatyzację oraz ogrzewanie, a na ich pokładach znajdzie się także system tablic świetlnych informujących o numerze danej linii i trasie jaką realizuje dany pojazd.

Zamówienie z opcją wydłużenia o pół roku

Zamawiający planuje, że autobusy wykonają prawie 716 138 wozokilometrów, a minimalna praca została określona na trochę ponad 507 701 wozokilometrów. Umowa ma zostać zawarta na okres od 16 maja, do 31 grudnia bieżącego roku. Zamawiający będzie mógł przedłużyć usługę o maksymalnie pół roku, jeśli nie wykorzysta on maksymalnego zakresu finansowego umowy.

Startować mogą wykonawcy, którzy w przeciągu trzech ostatnich lat wykonał lub też nadal wykonuje co najmniej dwie usługi przewozu autobusowego o minimalnej wartości 100 tysięcy złotych każda. Oferty w postępowaniu można składać do 6 kwietnia bieżącego roku, a o wyborze ma zdecydować cena brutto.

Ponowna próba rozstrzygnięcia przetargu

Rozpisany właśnie przetarg jest ponowną próbą pozyskania autobusów wraz z kierowcami, ponieważ Koleje Małopolskie próbowały już wybrać realizatorów tych usług kilka tygodni temu. W tamtym przetargu, podzielonym na cztery części, udało się pozytywnie rozstrzygnąć dwie składowe postępowania, a więc zapewnić pojazdy na trasy Bochnia – Limanowa, Bochnia – Szczurowa, Brzesko – Radłów, Tarnów – Bochnia, które będzie obsługiwała firma Mark-Trawel Marek Wielgus oraz Wieliczka – Półrzeczki, którą także obsłuży wspomniana wcześniej firma.

Koleje Małopolskie wprowadziły też do użytku swoje własne autobusy, o których pisaliśmy obszernie w ostatnich tygodniach. Docelowo to właśnie one będą obsługiwały autobusowe linie dowozowe.



PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inteligentne systemy transportowe
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony