Partnerzy serwisu:

Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi

Witold Urbanowicz 23.11.2021

arrow
arrow
Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi
fot. WU
Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi
Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi
Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi
Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi
Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi
Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi
Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi
Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi
Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi
Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi
Škoda prezentuje pierwszy elektrobus dla Pragi
Na targach w Pradze miał premierę 12-metrowy autobus Škoda E’City. To zupełnie nowy model w portfolio producenta i zarazem pierwszy elektrobus, jaki wyjedzie na ulice Pragi. W sumie stolica Czech zamówiła 14 takich pojazdów.
Korzystając z doświadczeń Temsy, Škoda opracowała i wprowadziła do sprzedaży nową rodzinę pojazdów elektrycznych. To 12-metrowy elektrobus E’City, który miał dzisiaj (23 listopada) premierę na targach autobusowych Czech Bus w Pradze.

– To nasz pierwszy elektrobus. Pojazdy z takim napędem wprowadzimy na dwóch liniach 154 i 213. To jeden z kroków rozwoju elektromobilności w Pradze, zakładającego wykorzystanie elektrobusów i trolejbusów. Planujemy, że do 2030 jedna trzecia taboru autobusowego będzie elektryczna – mówi Adam Scheinherr, zastępcza burmistrza Pragi.

Dziś ma zakończyć się homologacja nowego pojazdu. Do końca roku zostanie przekazany praskiemu przedsiębiorstwu komunikacyjnemu, a w styczniu zabierze na pokład pierwszych pasażerów. Dostawy pozostałych 13 wozów zakończą się w lutym.

– Przy wprowadzaniu tego pojazdu do ruchu współpracujemy z Temsą, która w tym przypadku jest naszym poddostawcą. Pudło powstało w Turcji, a my dodaliśmy to, w czym jesteśmy najlepsi, czyli osprzęt elektryczny, wraz z bateriami i pantografem. Montaż końcowy i testy przeprowadziliśmy w naszym zakładzie w Pilźnie – mówi Zdenek Majer, wiceprezes ds. sprzedaży w Skoda Transportation.

Škoda E'City oferuje unikalne rozwiązanie w postaci ładowania za pomocą dwubiegunowego pantografu o mocy ładowania do 150 kW oraz przy wykorzystaniu wbudowanej, galwanicznie izolowanej ładowarki z sieci 600 V/750 V DC. W ciągu dnia bateria trakcyjna jest cyklicznie doładowywana za pomocą pantografu z istniejącej infrastruktury dla tramwaju lub planowanych w przyszłości linii trolejbusowych. Specjalną infrastrukturę do ładowania przygotowano na przystankach końcowych Strašnická i Želivského. Dodatkowo w nocy pojazd może być ładowany za pomocą wtyczki. Jak zachwala producent, zaletą takiego ładowania jest idealna kontrola bilansu energetycznego, a także niski koszt infrastruktury ładowania.

12-metrowy pojazd wyposażony jest w trzy pary drzwi i mieści 69 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących (z czego dwa składane). Wejście znajduje się na wysokości 32 cm, a prędkość konstrukcyjna jest określona na 80 km/h. Moc silnika to 160 kW. Gwarantowany zasięg wynosi ponad 100 km – z załączonym ogrzewaniem bądź klimatyzacją.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony