Škoda dostarczy elektrobusy dla Pragi. Po raz pierwszy we współpracy z Temsą

fot. Skoda
Škoda Electric z grupy Škoda Transportation wygrała kontrakt na dostawę czternastu nowych autobusów elektrycznych dla Przedsiębiorstwa Transportowego Stołecznego Miasta Pragi (Dopravní podnik hl.m. Prahy). Stolica wzbogaci się o flotę nowoczesnych pojazdów ekologicznych, które nie emitują dwutlenku węgla. To kolejny sukces grupy Škoda Transportation pod rządami nowego właściciela grupy PPF. Wartość kontraktu wraz z możliwymi opcjami sięga aż 207 milionów koron i jest to pierwsza dostawa autobusów elektrycznych, którą Škoda będzie realizować we współpracy ze spółką siostrzaną Temsa z Turcji.
– Cieszę się, że Škoda wygrała właśnie ten przetarg. Dostarczymy do stolicy Czech pojazdy, które w żaden sposób nie obciążają środowiska, charakteryzują się cichą pracą i dodatkowo niskimi kosztami eksploatacji, co w dłuższej perspektywie zapewnia ich zrównoważone użytkowanie. Kontrakt obejmuje całkowicie niskopodłogowe, dwunastometrowe pojazdy z komfortowym wyposażeniem – na przykład klimatyzacją całego pojazdu, wygodnymi fotelami, rozbudowanym systemem informacyjnym i zaawansowanym zarządzaniem energią całej floty pojazdów - mówi prezes zarządu i prezydent grupy Škoda Transportation Petr Brzezina.
Dostawa obejmuje również ewentualną opcję wsparcia technicznego w zakresie przyszłego rozwoju innych funkcji systemu informacyjnego i zarządzania energią (np. zdalne monitorowanie zużycia pojazdów, kontrola stanu baterii) lub też akumulatory zastępcze do wymiany w trakcie planowanego okresu żywotności pojazdów. Ponadto zawiera oprogramowanie i sprzęt do diagnostyki usterek pojazdów i ładowarki statyczne do nocnego ładowania w zajezdni. Kompletna flota autobusów elektrycznych zostanie dostarczona przez firmę Škoda w ciągu dwunastu miesięcy od daty podpisania umowy. To pierwsze zamówienie na dostawę autobusów elektrycznych, przy którym Škoda będzie współpracować ze spółką siostrzaną Temsa z Turcji.
Autobusy elektryczne firmy Škoda oferują unikalne rozwiązanie z ładowaniem dwubiegunowym oraz galwanicznie izolowaną ładowarką w pojeździe. – Oznacza to, że w ciągu dnia, kiedy pojazd jest eksploatowany, odbywa się jego ładowanie z istniejącej linii trakcyjnej za pomocą pantografu. Cieszę się, że najnowszy autobus elektryczny ŠKODA E’City trafi właśnie do Przedsiębiorstwa Transportowego Stołecznego Miasta Pragi. W ten sposób skorzysta ono z nieustannego rozwoju grupy Škoda w dziedzinie pojazdów kołowych, dzięki przejęciu spółki Temsa przez grupę PPF – stwierdza Zdeněk Majer, członek zarządu i senior wiceprezydent ds. handlu grupy Škoda Transportation oraz członek zarządu Temsa. Ten rodzaj ładowania jest obecnie planowany na jednym z przystanków końcowych przez okres 15-30 minut, co umożliwi częściowe uzupełnienie całkowitej pojemności akumulatora i w konsekwencji pokonanie kolejnego odcinka przez pojazd. Zaletą tego rozwiązania jest pełna kontrola nad bilansem energetycznym pojazdu, a zwłaszcza niski koszt infrastruktury ładowania.
– Autobusy elektryczne wyposażone w tego typu ładowanie odznaczają się w rzeczywistości możliwością dłuższego przejazdu dziennego i większą elastycznością w ich rozmieszczaniu na różnych liniach. Pojazdy z tym samym rozwiązaniem technicznym dostarczyliśmy już na przykład do Czeskich Budziejowic, Zlinu lub słowackiego miasta Żylina. Kolejne autobusy elektryczne Škody jeżdżą na przykład w miastach Trzyniec, Trutnov lub w mieście słowackim Šaľa – dodaje Zdeněk Majer.
Škoda Electric jest jednym z największych producentów europejskich trolejbusów (oferując także podwozia Solarisa). Przez cały okres swojej produkcji trolejbusów dostarczyła na rynek krajowy i zagraniczny ponad 14,5 tys. tych pojazdów. Czeskie trolejbusy kursują w około trzydziestu krajach świata na trzech kontynentach – w Europie, Azji i Ameryce Północnej.

fot. Skoda
Informacje techniczne dot. elektrobusu E’City
Nowy elektrobus dla praskiego przedsiębiorstwa transportowego ma długość 12 metrów, a jego prędkość konstrukcyjna wynosi 80 km/h. E’City to w pełni niskopodłogowy bezemisyjny pojazd akumulatorowy, który na jedno ładowanie ma zagwarantowany dojazd przekraczający 100 kilometrów. Moc ładowania wynosi prawie 150 kW, a ładowanie odbywa się przy pomocy dwubiegunowego pantografu znajdującego się na pojeździe oraz on-board galwanicznego izolowanego modułu ładującego bezpośrednio z sieci 600V/750V DC. Można więc wykorzystać możliwość ładowania plug-in w trakcie nocy w wozowni z gniazda. Klimatyzacja i ogrzewanie są także rozpatrywane wyłącznie elektronicznie, a kabina kierowcy jest zamknięta z powodu wyższych wymagań bezpieczeństwa.
Sprawą oczywistą jest przestrzeń na wózek dla dzieci oraz wózek inwalidzki, a także miejsca dla osób z obniżonymi zdolnościami ruchowymi. Elektrobus zostanie wyposażony w nowoczesny system informacyjny oraz system obsługi klienta, łącznie automatycznego liczenia podróżujących oraz urządzenia dla niewidomych. Nie będzie brakowało także systemu kamerowego dla bezpieczeństwa podróżujących.
Dostawa obejmuje również ewentualną opcję wsparcia technicznego w zakresie przyszłego rozwoju innych funkcji systemu informacyjnego i zarządzania energią (np. zdalne monitorowanie zużycia pojazdów, kontrola stanu baterii) lub też akumulatory zastępcze do wymiany w trakcie planowanego okresu żywotności pojazdów. Ponadto zawiera oprogramowanie i sprzęt do diagnostyki usterek pojazdów i ładowarki statyczne do nocnego ładowania w zajezdni. Kompletna flota autobusów elektrycznych zostanie dostarczona przez firmę Škoda w ciągu dwunastu miesięcy od daty podpisania umowy. To pierwsze zamówienie na dostawę autobusów elektrycznych, przy którym Škoda będzie współpracować ze spółką siostrzaną Temsa z Turcji.
Autobusy elektryczne firmy Škoda oferują unikalne rozwiązanie z ładowaniem dwubiegunowym oraz galwanicznie izolowaną ładowarką w pojeździe. – Oznacza to, że w ciągu dnia, kiedy pojazd jest eksploatowany, odbywa się jego ładowanie z istniejącej linii trakcyjnej za pomocą pantografu. Cieszę się, że najnowszy autobus elektryczny ŠKODA E’City trafi właśnie do Przedsiębiorstwa Transportowego Stołecznego Miasta Pragi. W ten sposób skorzysta ono z nieustannego rozwoju grupy Škoda w dziedzinie pojazdów kołowych, dzięki przejęciu spółki Temsa przez grupę PPF – stwierdza Zdeněk Majer, członek zarządu i senior wiceprezydent ds. handlu grupy Škoda Transportation oraz członek zarządu Temsa. Ten rodzaj ładowania jest obecnie planowany na jednym z przystanków końcowych przez okres 15-30 minut, co umożliwi częściowe uzupełnienie całkowitej pojemności akumulatora i w konsekwencji pokonanie kolejnego odcinka przez pojazd. Zaletą tego rozwiązania jest pełna kontrola nad bilansem energetycznym pojazdu, a zwłaszcza niski koszt infrastruktury ładowania.
– Autobusy elektryczne wyposażone w tego typu ładowanie odznaczają się w rzeczywistości możliwością dłuższego przejazdu dziennego i większą elastycznością w ich rozmieszczaniu na różnych liniach. Pojazdy z tym samym rozwiązaniem technicznym dostarczyliśmy już na przykład do Czeskich Budziejowic, Zlinu lub słowackiego miasta Żylina. Kolejne autobusy elektryczne Škody jeżdżą na przykład w miastach Trzyniec, Trutnov lub w mieście słowackim Šaľa – dodaje Zdeněk Majer.
Škoda Electric jest jednym z największych producentów europejskich trolejbusów (oferując także podwozia Solarisa). Przez cały okres swojej produkcji trolejbusów dostarczyła na rynek krajowy i zagraniczny ponad 14,5 tys. tych pojazdów. Czeskie trolejbusy kursują w około trzydziestu krajach świata na trzech kontynentach – w Europie, Azji i Ameryce Północnej.

fot. Skoda
Informacje techniczne dot. elektrobusu E’City
Nowy elektrobus dla praskiego przedsiębiorstwa transportowego ma długość 12 metrów, a jego prędkość konstrukcyjna wynosi 80 km/h. E’City to w pełni niskopodłogowy bezemisyjny pojazd akumulatorowy, który na jedno ładowanie ma zagwarantowany dojazd przekraczający 100 kilometrów. Moc ładowania wynosi prawie 150 kW, a ładowanie odbywa się przy pomocy dwubiegunowego pantografu znajdującego się na pojeździe oraz on-board galwanicznego izolowanego modułu ładującego bezpośrednio z sieci 600V/750V DC. Można więc wykorzystać możliwość ładowania plug-in w trakcie nocy w wozowni z gniazda. Klimatyzacja i ogrzewanie są także rozpatrywane wyłącznie elektronicznie, a kabina kierowcy jest zamknięta z powodu wyższych wymagań bezpieczeństwa.
Sprawą oczywistą jest przestrzeń na wózek dla dzieci oraz wózek inwalidzki, a także miejsca dla osób z obniżonymi zdolnościami ruchowymi. Elektrobus zostanie wyposażony w nowoczesny system informacyjny oraz system obsługi klienta, łącznie automatycznego liczenia podróżujących oraz urządzenia dla niewidomych. Nie będzie brakowało także systemu kamerowego dla bezpieczeństwa podróżujących.
Komentarze:
Rynek autobusowy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |