Partnerzy serwisu:

Kijów. Powstaje (powoli) metro przez Dniepr w kierunku Trojeszczyny

Przemysław Farsewicz 01.11.2021

arrow
arrow
Kijów. Powstaje (powoli) metro przez Dniepr w kierunku Trojeszczyny
mat. UM Kijów
Kijów. Powstaje (powoli) metro przez Dniepr w kierunku Trojeszczyny
Kijów. Powstaje (powoli) metro przez Dniepr w kierunku Trojeszczyny
Kijów. Powstaje (powoli) metro przez Dniepr w kierunku Trojeszczyny
W grudniu – po 28 latach budowy – otwarty zostanie most drogowo-kolejowy Podolski w Kijowie. Obiekt ma być również przeprawą przez Dniepr dla przyszłej Podilśko-Wyhuriwśkiej linii metra. Po otwarciu mostu miasto chce aktywnie przystąpić do budowy trasy metra na wschód stolicy. Na razie Kijowskie Metro ogłosiło przetarg na dostosowanie projektu budowy linii Podolsko-Wyhuriwśkiej.
Linia metra Podilśko-Wyhuriwśkia w północno-wschodniej części stolicy ma dotrzeć do osiedla Trojeszczyna. Budowa czwartej nitki metra będzie realizowana etapami. Jej cała długość liczona jest na 20 km. W przyszłości ma uzupełniać istniejący układ metra, przecinając istniejące linie i tym samym rozbudować system węzłów przesiadkowych. Przesiadki będą na istniejące stacje metra – Tarasa Szewczenki, a także Wokzalnej oraz Łukjaniwśkiej. Pozwoli to na rozładowanie ruchu na stacjach w centralnej części miasta.

Metro Kijowskie, jako zleceniodawca robót, ogłosiło przetarg na dostosowanie dokumentacji projektowej budowy pierwszego odcinka linii metra Podilśko-Wyhuriwśkiej. Pierwszy etap dotyczy odcinka między stacjami Glibochickaya – Raiduzhna (Tęcza). Powstać ma prawie 11-kilometrowe połączenie w kierunku Trojszczyny. W tym etapie odcinek obejmowałby 6 stacji metra w tym dwie z możliwością przesiadek na inne linie. Pierwszy to Hlybochytska (z przesiadką na stację Łukjanowska), Podilska (z przesiadką na stację Tarasa Szewczenki), Sudnobudivna, Zatoka Desenko, Wyspa Trukhanov oraz Raiduzhna.

– Zaktualizowana dokumentacja dostosuje projekt do wszystkich współczesnych wymagań – od stworzenia parkingów rowerowych na co najmniej 50 miejsc w pobliżu stacji po budowę i zapewnienie toalet publicznych w holach stacji lub w pobliżu wejścia. Zainstalowany zostanie nowoczesny systemy informacji pasażerskiej dostosowane dla osób niedowidzących. Będą nowoczesne schody do tunelu oraz windy. Na peronach pojawi się również tablica odliczająca, co jest wygodniejsze dla pasażerów – wymienia Ołeksandr Gustjeliew, wiceszef Kijowskiej Miejskiej Administracji Państwowej.

Wyłoniona w przetargu firma będzie miała 7 miesięcy na aktualizację projektu. Nowe stacje mają zapewnić przepustowość na poziomie 40,8 tys. pasażerów na godzinę.

Ważnym elementem nowej linii będzie przeprawa mostowa, której główną funkcją jest połączenie metra między prawym i lewym brzegiem Kijowa. Obiekt drogowo-metrowy budowany jest od 28 lat (wystartowano w 1993 r.). W jego konstrukcji powstają trzy stacje metra: Sudnobudiwna, Wyspa Trukhanow i Zatoka Desenko. Na razie do ich udostępnienia jeszcze daleka droga, tymczasem już w grudniu tego roku część drogowa mostu zostanie otwarta dla ruchu samochodowego. Kierowcy będą mieli po trzy pasy jezdni w każdym kierunku.

– Budowa stacji metra na dolnym poziomie mostu Podilskiego, a także na lewym brzegu, gdzie metro zejdzie pod ziemię, jest w toku – powiedział Gustjeliew. – Ponadto budowane są także dwa tunele dla przyszłej stacji Rajdużna – powiedział Ołeksandr Gustjeliew. Włodarz miasta zapowiedział także, że Metro Kijowskie, jako beneficjent projektu budowy linii metra Podilsko-Wyhuriwśkiej, otrzyma w tym roku dofinansowanie w wysokości 30 mln hrywien (ok. 4,5 mln zł).
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony