Partnerzy serwisu:

Kędzierzyn-Koźle kupuje cztery autobusów, w tym hybrydę

Witold Urbanowicz 30.03.2018

Kędzierzyn-Koźle kupuje cztery autobusów, w tym hybrydę
fot. W lodówce już tylko maślanka, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Gmina Kędzierzyn-Koźle rozpisała przetarg na zakup czterech autobusów. Postępowanie podzielone jest na dwie części. Pierwsza obejmuje trzy autobusy jednoczłonowe klasy maxi z silnikami o zapłonie samoczynnym. Druga natomiast jeden autobus jednoczłonowy klasy maxi z napędem hybrydowym.
Kędzierzyn-Koźle wymaga autobusów o długości 11,8-12 m z drzwiami w układzie 2-2-2 o szerokości 1200 mm każde. Autobusy z silnikiem spalinowym o mocy min. 200 kW mają pomieścić min. 90 podróżnych, natomiast hybryda – min. 70 pasażerów. W obu typach pojazdów powinno znaleźć się 28 miejsc siedzących. Wyposażenie obejmuje monitoring, nagłośnienie, elektroniczną informację pasażerską. Pojazdy będą klimatyzowane.

Autobus spalinowy ma posiadać silnik o mocy min. 200 kW, a w hybrydzie przewidziano silnik spalinowy o mocy min. 155 kW oraz silniki elektryczne o mocy min. 110 kW. Silniki elektryczne mają być umieszczone na piastach kół lub przed tylnym mostem. Magazynowanie energii elektrycznej w hybrydzie musi być zbudowane w oparciu o akumulatory lub/i superkondensatory lub też inne urządzenia zdolne do magazynowania energii elektrycznej i współpracy z systemem zarządzania energią napędu hybrydowego. Energia elektryczna do magazynu energii musi być generowana podczas hamowania autobusu na zasadzie rekuperacji (przetwarzania energii hamowania na energię elektryczną) oraz musi pochodzić z chwilowego nadmiaru mocy silnika wysokoprężnego. Pojemność magazynu energii powinna umożliwiać jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym, na dystansie co najmniej kilkuset metrów, w szczególności podczas ruszania autobusu np. z przystanku lub ze świateł.

Termin składania ofert mija 7 maja. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawy jednorazowo co najmniej trzech nowych autobusów miejskich z silnikami spełniającymi normę czystości spalin min. EURO 6, o pojemności pasażerskiej min. 90 osób, z silnikami o zapłonie samoczynnym (dla części I) oraz min. 1 fabrycznie nowego autobusu miejskiego z silnikiem spełniającymi normę czystości spalin min. EURO 6, o pojemności pasażerskiej min. 70 osób, z napędem hybrydowym. W obu przypadkach o wyborze zadecydują cena (60%), ocena techniczno-eksploatacyjna (25%) oraz warunki gwarancji (15%). Pod uwagę będą brane wykonanie szkieletu podwozia (ramy) i nadwozia, wykonanie nadwozia (poszycie zewnętrzne i dach), minimalny zalecany okres międzyobsługowy autobusu w czasie po upływie okresu gwarancji, a także rodzaj jednostki napędowej (silnika). Na realizację przeznaczono 365 dni.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony