Partnerzy serwisu:

Kangur: 40 mln zł na 16 szkolnych elektrobusów na obszarach wiejskich

Redakcja 16.06.2021

Kangur: 40 mln zł na 16 szkolnych elektrobusów na obszarach wiejskich
fot. Solaris
Dzięki wsparciu NFOŚiGW, w wysokości prawie 40 mln zł z programu „Kangur”, autobusy elektryczne będą woziły dzieci do szkół w kolejnych 16 gminach. Dziś (16 czerwca) podpisano umowy w tej sprawie.
Środki na zakup zeroemisyjnych autobusów pochodzą z programu priorytetowego „System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme) – KANGUR – Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły”, którego celem jest zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza. Z programu „Kangur” NFOŚiGW dofinansuje przedsięwzięcia zmniejszające zużycie paliw w transporcie w gminach. Dzięki atrakcyjnemu dofinansowaniu samorządy z obszarów wiejskich mogą zakupić ekologiczne autobusy, znacząco poprawiając komfort podróży dzieci do szkoły.

– Inwestujemy w rozwiązania niosące lepszą jakość życia ludzi. Ekologiczny transport to konkretne korzyści dla mieszkańców – mniejsze zanieczyszczenie powietrza i mniejszy hałas – a jednocześnie dla samorządów i operatorów taboru, którzy dzięki nowoczesnym technologiom będą mogli łatwiej i taniej organizować komunikację w regionie. Program „Kangur” to istotny element naszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju transportu. Dzięki prawie 40 mln zł wsparcia z NFOŚiGW kolejne gminy wiejskie i miejsko-wiejskie już niebawem będą mogły cieszyć się z zeroemisyjnych autobusów służących dzieciom w bliższej i dalszej przyszłości – podkreślił minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka, który spotkał się z samorządowcami po podpisaniu umów.

W drugiej edycji programu „Kangur” wsparcie otrzyma 16 gmin. To Skalbmierz, Pałecznica, Troszyn, Krasnopol, Daszyna, Przedecz, Śniadowo, Działoszyce, Rzeczyca, Wieniawa, Ojrzeń, Platerów, Zduny, Rusinów, Ożarów Mazowiecki oraz Jawornik Polski. Wszystkie otrzymają dofinansowania w postaci dotacji – łącznie to 34,2 mln zł, czyli 85% przyznanych środków. Dwanaście gmin skorzysta również z pożyczki z NFOŚiGW. Uzyskane z Funduszu pieniądze beneficjenci przeznaczą na zakup 16 elektrobuów oraz szkolenie kierowców. 15 gmin zainwestuje także w infrastrukturę ładowania pojazdów.

– Budżet drugiej edycji „Kangura” wynosił 55,41 mln zł, z czego 11,47 mln zł przeznaczono na pożyczki. NFOŚiGW otrzymał 26 wniosków o dofinansowanie w formie dotacji i 17 wniosków o dofinansowanie w formie pożyczki. Bardzo cieszy nas duże zainteresowanie programem i liczymy na to, że gminy, które dziś podpisują umowy w programie „Kangur”, równie chętnie skorzystają z dofinansowania na wymianę floty autobusowej z wykorzystaniem innych naszych instrumentów wsparcia, umożliwiających dofinansowanie rozwoju transportu zeroemisyjnego – mówi Artur Lorkowski, wiceprezes NFOŚiGW. Sześć wniosków nie spełniło kryteriów dostępu i nie mogło uzyskać finansowania, a czterech wnioskodawców finalnie zrezygnowało z podpisania umowy.

Polska jest największym producentem autobusów elektrycznych w Europie. Jednocześnie jest jednym z liderów, jeśli chodzi o liczbę autobusów zeroemisyjnych w transporcie. W Polsce są zarejestrowane 484 autobusy elektryczne. Tylko w tym roku (do końca kwietnia) przybyły 52 takie pojazdy. Oznacza to wzrost o 126% r.d.r. Jednocześnie w I kwartale tego roku w Polsce zamówiono 266 autobusów elektrycznych, a kolejnych 105 sztuk było uwzględnionych w procedurach przetargowych (79) lub czekało na potwierdzenie finansowania [dane za JMK Analizy Rynku Transportowego].
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony