Partnerzy serwisu:

Jest umowa na 12 dworców w Dolinie Popradu

Witold Urbanowicz 23.03.2020

Jest umowa na 12 dworców w Dolinie Popradu
fot. Andrzej Błaszczak, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
PKP SA podpisały umowę z wykonawcą 12 inwestycji dworcowych w Dolinie Popradu. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj. Lokalizacje objęte inwestycjami to Stary Sącz, Barcice, Rytro, Piwniczna-Zdrój, Piwniczna, Wierchomla Wielka, Żegiestów, Żegiestów Zdrój, Milik, Łomnica Zdrój, Młodów i Zubrzyk.
Osiem dworców – Stary Sącz (z 1966 r.), Barcice (z 1952 r., objęty ochroną konserwatorską), Rytro (z 1959 r., objęty ochroną konserwatorską), Piwniczna Zdrój (z 1928 r., objęty ochroną konserwatorską), Piwniczna (z 1928 r., objęty ochroną konserwatorską), Wierchomla Wielka (z 1958 r., objęty ochroną konserwatorską), Żegiestów (z 1908 r., objęty ochroną konserwatorską) i Żegiestów-Zdrój (objęty ochroną konserwatorską) – będzie podlegać przebudowie wraz z zagospodarowaniem terenu. Wszystkie te dworce są obecnie nieczynne.

W Starym Sączu założono pomniejszenie poczekalni. Zmieni się też wygląd budynku – otrzyma on dach dwuspadowy. Na dworcu Piwniczna-Zdrój zostanie wydzielona poczekalnia wewnętrzna. W pozostałych lokalizacjach poczekalnie zostaną powiększone. Podróżni będą mogli korzystać z ogólnodostępnych poczekalni. Część pomieszczeń na dworcach zająć ma samorząd na potrzeby centrum obsługi mieszkańców. W zakresie zagospodarowania otoczenia przewidziano m.in. wiaty rowerowe, nową zieleń, miejsca postojowe.

Przewidziano nowe dworce Młodów, Zubrzyk, Łomnica-Zdrój i Milik, które mają zastąpić spalone bądź istniejące budynki, przeznaczone do wyburzenia. W Łomnicy-Zdroju, Młodowie i Zubrzyku powstaną stylizowane obiekty, a dodatkowo budynek w Łomnicy-Zdroju zostanie usytuowany w nowym miejscu, na działce mieszczącej się na południowym krańcu peronu. W Miliku ma stanąć nowoczesny, parterowy dworzec z dwuspadowym dachem, w nowej lokalizacji.

O zamówienie ubiegało się pięć podmiotów z ofertami na kwoty od 59,9 mln zł brutto do 80,4 mln zł brutto. Ostatecznie PKP SA 12 marca podpisały umowę z firmą SKB SA, która złożyła najtańszą ofertę. Dokumentacja projektowa ma zostać wykonana w ciągu 52 tygodni, natomiast prace budowlane mają zakończyć się w terminie 104 tygodni od podpisania umowy (czyli w ciągu ok. dwóch lat). Prace powinny zakończyć się więc w marcu 2022 r.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony