Partnerzy serwisu:

Jakich elektrobusów chce Wrocław? Szczegóły przetargu

Jakub Rösler 20.10.2021

Jakich elektrobusów chce Wrocław? Szczegóły przetargu
fot. MPK Wrocław
MPK ogłosiło przetarg na dostawę 11 niskopodłogowych autobusów elektrycznych. Ponadto zamawiający wymaga także dostarczenia systemu ładowania, a cały projekt jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny. Dziś przyglądamy się dokładnej specyfikacji pojazdów, jakie chce pozyskać wrocławski przewoźnik.
Zamawiający, a więc wrocławskie MPK, chce pozyskać 11 w pełni niskopodłogowych elektryków. Mają to być autobusy przegubowe i fabrycznie nowe, które będą przystosowane do szybkiego ładowania za pomocą pantografu, jak i wolniejszego, za pomocą wtyczki. Elektryki mają być zdolne do pokonania minimum 80 kilometrów na jednym ładowaniu, a także 300 km dziennie bez konieczności zjazdu do zajezdni i szybkim ładowaniem co około 42 kilometry. Ponadto MPK wymaga też by autobusy były wykonane w jak największym stopniu z materiałów niepalnych.

Elektrobusy mają mieć minimum 40 miejsc siedzących, w tym 14 przystosowanych dla pasażerów z niepełnosprawnościami (dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi). Dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich zarezerwowano 1 miejsce, a dla wózków dziecięcych 2 takie miejsca. Łączna liczba miejsc stojących i siedzących została określona na minimum 120. Pojazdy mają mieć 4 pary drzwi w układzie 2-2-2-2. Długość autobusów ma mieścić się w przedziale pomiędzy 18, a 18,75 metra.

Minimalna moc silnika została określona na 240 kW, a ponadto pojazd ma odzyskiwać energię w trakcie hamowania. Minimalna moc ładowania za pomocą wtyczki (plug-in) to 60 kW, a maksymalna z użyciem pantografu to 400 kW, który ma być zamontowany na dachu pojazdów. Pojazdy mają być wyposażone w poduszki powietrzne, które umożliwią opuszczanie prawej strony pojazdu do poziomu krawężnika, co ułatwia dostanie się do autobusu osobom z ograniczoną mobilnością.

Autobusy mają być wyposażone w pełne oświetlenie ledowe, zarówno przedziału pasażerskiego, jak i świateł zamontowanych na zewnątrz pojazdów. Ponadto pojazdy mają być w pełni klimatyzowane za pomocą klimatyzacji bezemisyjnej, całopojazdowej. Kabina kierowcy ma być wydzielona od reszty przestrzeni pasażerskiej. Autobusy będą miały także systemy monitoringu, zliczania pasażerów, informacji pasażerskiej i gaśniczy. Dodatkowo elektryki mają być wyposażone w kasowniki lub biletomaty.

O szczegółach przetargu piszemy też tutaj.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony