Partnerzy serwisu:

Jaki rozkład po wydłużeniu II linii metra na Targówek?

Witold Urbanowicz 11.09.2019

Jaki rozkład po wydłużeniu II linii metra na Targówek?
fot. WU
Wielkimi krokami zbliża się otwarcie odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Targówek. Uruchomienie trzech nowych stacji wymusi zmiany rozkładu jazdy pociągów na II linii. Godziny kursowania i częstotliwość szczytowa pozostaną bez zmian, krócej natomiast na pociąg pasażerowie będą czekać poza szczytem i w dni wolne.
Zgodnie z deklaracjami wojewody mazowieckiego do połowy września powinny zakończyć się odbiory na wschodnim-północnym odcinku II linii metra ze stacjami C16 Szwedzka, C17 Targówek Mieszkaniowy i C18 Trocka. Metro Warszawskie deklaruje możliwość uruchomienia przewozów w terminie do 72 godzin od wydania pozwolenia na użytkowanie przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

Znane są już założenia rozkładu jazdy pociągów na II linii metra po otwarciu nowych stacji. Do obsługi wydłużonej linii potrzeba będzie 15 składów, czyli o trzy więcej niż obecnie. – Szczegóły uzgadniamy z Metrem Warszawskim – zastrzega Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.

Według założeń w godzinach szczytu – tak jak obecnie – pociągi będą jeździć na II linii co 2 minuty 50 sekund. W międzyszczycie obowiązywać ma częstotliwość co 5 minut, w soboty – co sześć minut, a w niedzielę – co 6,5 minuty. Zmiany oznaczają więc poprawę rozkładów poza godzinami szczytu (teraz pociągi w międzyszczycie odjeżdżają co 6 min., a soboty co 6,5 min, a w niedziele co 7,5 m). Utrzymana zostanie częstotliwość kursów nocnych co 15 minut w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę.

Godziny kursowana pociągów na II linii nie zmienią się. – Godziny pierwszych i ostatnich będą mniej więcej takie same – wynikają one z przerwy technologicznej MW – czyli pierwszy pociąg na Dworcu Wileńskim będzie nieco później niż teraz (ok. 6 min.) – informuje Kunert. Ramowo szczyt poranny będzie wypadać w godzinach 6:30-8:30, a popołudniowy od 15:20 do 18:50. – Chcielibyśmy aby przejścia szczytowo-międzyszczytowe były stopniowe, tj. częstotliwość zmieniała się „schodkowo” – dodaje rzecznik ZTM.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Metro Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony