Partnerzy serwisu:

Hacon: Dobry planer podróży to korzyść i dla podróżnych, i dla organizatorów

Kasper Fiszer 27.10.2021

Hacon: Dobry planer podróży to korzyść i dla podróżnych, i dla organizatorów
Tramwaj w Berliniefot. Import.export, domena publiczna
Spółka koncernu Siemens, która oferuje oprogramowanie dla operatorów transportu publicznego, przekonuje, że dobry planer podróży daje duże korzyści i pasażerom, i miastom. Mieszkańcy mogą łatwiej dotrzeć do celu, a samorządy dysponują lepszą wiedzą na temat realnych potrzeb przewozowych. Informatyka ma wspierać rozwój transportu publicznego, który wydaje się konieczny w erze ukierunkowania polityki na ochronę klimatu.
– Wiemy, jak wiele wyzwań stoi dziś przed miastami w zakresie organizacji transportu publicznego – mówił na Kongresie Transportu Publicznego Filippo Logi, dyrektor ds. rozwoju biznesu w zakresie rozwiązań intermodalnych w Hacon. Przekonywał, że mogą w tym pomóc nowoczesne rozwiązania, których część jest relatywnie łatwa do wprowadzenia. Jego firma, która jest częścią koncernu Siemens, specjalizuje się w rozwiązaniach z zakresu oprogramowania informatycznego.

Planer podróży nie tylko dla największych metropolii

Oferuje ona narzędzia do planowania podróży, sprzedaży biletów i obsługi transportu w formule mobilności jako usługi, tzw. mobility as a service. – Przygotowaliśmy rozwiązania dla wielu miast, operatorów transportu miejskiego czy przewoźników kolejowych – stwierdził prelegent, wskazując, że programy Hacon używane są w Niemczech, Danii, Belgii, Polsce, Szwecji, Francj czy USA. Podkreślał, że wśród jego klientów znajdują się nie tylko metropolie, ale i małe miasta, np. Andora. – To nie rozmiar miasta powinien decydować o tym, czy jego władze chcą zrobić coś dobrego dla mieszkańców i przyjezdnych – przekonywał.

Firma Hacon przekonywała, że warto wykorzystać fakt, że większość młodych ludzi zawsze ma ze sobą swój smartfon. Daje to duże możliwości oferowania np. wypożyczeń pojazdów – nie tylko rowerów czy samochodów, ale też np. skuterów. – Zauważamy również, że rządy zaczynają rozumieć wagę polityki klimatycznej i wdrażają „zielone” rozwiązania – powiedział Filippo Logi. Ma to dawać podstawy do tworzenia łatwych z punktu widzenia użytkownika rozwiązań w zakresie mobilności, które pozwolą mu zaplanować podróż, ale nie od przystanku do przystanku, a od np. miejsca zamieszkania do punktu docelowego. Jedna aplikacja może więc proponować choćby wypożyczenie skutera w celu dojazdu do stacji kolejowej, przejazd pociągiem, a następnie wypożyczenie roweru skracającego czas pokonania ostatniego kilometra.

Dane o podróżach to klucz do lepszego planowania systemów transportowych

Aplikacja ta miałaby nie tylko pomóc zaplanować podróż, ale i zarezerwować rower, samochód czy skuter, by pasażer miał gwarancję możliwości przesiadki na współdzielony środek transportu. Powinna też umożliwiać zakup biletu. – Te rozwiązania pomagają podróżnym w przemieszczaniu się, ale ich zaletą jest także to, że ułatwiają miastom zrozumieć rzeczywiste potrzeby transportowe mieszkańców – ocenił Filippo Logi. Program zbiera bowiem dane o zapytaniach, a ich liczba może być na tyle duża, że całość stanowi wyraźny obraz siatki realnych przemieszczeń.

– W przypadku wdrożeń w dużych miastach notujemy ponad 2 mln zapytań dziennie. Daje to 70 mln zapytań w skali miesiąca – opisywał. Dane z aplikacji Hacon są wykorzystywane np. przy planowaniu transportu publicznego w Berlinie. Aplikacja może być także kanałem komunikacji z pasażerem: w stolicy Niemiec czy we Frankfurcie nad Menem użytkownicy są informowani np. o poziomie zatłoczenia w poszczególnych wagonach pociągów podmiejskich.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Kongres Transportu Publicznego
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony