Partnerzy serwisu:

Grudziądz: Plany rozbudowy sieci nie zostaną zrealizowane w ramach KPO

Kasper Fiszer 17.05.2021

Grudziądz: Plany rozbudowy sieci nie zostaną zrealizowane w ramach KPO
Tramwaj w Grudziądzufot. Mateuszgdynia, lic. CC BY-SA 4.0
Samorząd Grudziądza przedstawił swój plan rozbudowy sieci tramwajowej. Na razie trudno jednak wskazać, kiedy zostanie on zrealizowany – miasto nie będzie się ubiegać o środki na ten cel w ramach Krajowego Planu Odbudowy, który ma pomagać gospodarce w niwelowaniu skutków pandemii. W kolejnych latach kontynuowany ma być natomiast program modernizacji torowisk.
– Nasze miasto nie planuje obecnie finansowania inwestycji w sieć tramwajową z Krajowego Planu Odbudowy – mówi Karol Piernicki, rzecznik prasowy prezydenta Grudziądza. Samorząd zgłosił już listę proponowanych projektów, na której nie znalazło się żadne zadanie z tego zakresu. Nasz rozmówca zapewnia jednocześnie, że lokalne władze od wielu lat pamiętają o konieczności rozwoju komunikacji szynowej.

Są plany rozbudowy, ale nie ma konkretnych dat

Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego przewidują zresztą rozbudowę sieci torowisk. Przedłużona miałaby zostać linia kończąca się dziś pętlą Rządz. Z osiedla o tej samej nazwie trasa biegłaby ulicami Konstytucji 3 Maja i Drogą Mazowiecką do Drogi Toruńskiej, gdzie zlokalizowany ma zostać nowy kraniec (również w formie pętli). Obecnie spora część istniejącej sieci – ul. Toruńska, Chełmińska oraz torowisko w os. Rządz – jest właśnie modernizowana. – To najistotniejsze dla miasta inwestycje – podkreśla nasz rozmówca.

– Na najbliższe lata przewidujemy modernizację torowisk w ul. 23 Stycznia, Focha i Dworcowej (do zajezdni tramwajowej) – informuje przedstawiciel samorządu. Plany przewidują także przygotowanie dokumentacji projektowej i modernizację torowiska od ul. Gdyńskiej do Marcinkowskiego. Nie wiemy natomiast, kiedy potencjalnie mogłyby ruszyć prace budowlane przy nowym fragmencie wybiegającym za osiedle Rządz.

Rozwiązany problem stanu technicznego torowisk

– Powyższe plany inwestycyjne w połączeniu z przeprowadzoną oraz trwającą modernizacją torowisk w pełni rozwiązują problem stanu infrastruktury torowej – podkreśla Karol Piernicki. Dodajmy, że anonsowana modernizacja odcinka do dworca może wkrótce skutkować dużymi utrudnieniami w funkcjonowaniu tramwaju. Jest to bowiem jedyne połączenie bazy MZK z resztą sieci.

Grudziądz jest najmniejszym polskim miastem eksploatującym odrębną sieć tramwajową. Długość wszystkich odcinków to ok. 9 km. W stałym układzie połączeń funkcjonuje tylko jedna linia tramwajowa – co nieco zaskakujące, oznaczona numerem 2.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Koronawirus a transport