Partnerzy serwisu:

Gmina Malczyce kupuje elektrobusy i tworzy farmę fotowoltaiczną

Jakub Rösler 14.04.2022

Gmina Malczyce kupuje elektrobusy i tworzy farmę fotowoltaiczną
Zdjęcie ilustracyjnefot. Solaris Bus & Coach
Gmina Malczyce właśnie ogłosiła przetarg na zakup dwóch autobusów elektrycznych wraz z budową farmy fotowoltaicznej umieszczonej na dachach kilku miejskich budynków oraz działkach należących do gminy. Zamówienie jest dofinansowane z Polskiego Ładu.
Gmina Malczyce chce zakupić dwa autobusy elektryczne, a także wykonać farmę fotowoltaiczną, która ma zostać zamontowana na dachu Urzędu Gminy w Malczycach, siedzibie Malczyckich Usług Komunalnych, a także na dachu szkoły podstawowej lub żłobka publicznego w Malczycach. Ponadto panele staną także na kilku działkach na terenie miejscowości. Łączna moc instalacji ma mieć około 300 kWp, a minimalna moc została określona na 261,1 kWp. Samorząd otrzymał na to zadanie dofinansowanie z Polskiego Ładu w kwocie 5,7 miliona złotych, a całość zamówienia jest warta około 6 milionów złotych.

Dwie części, każda do wykonania w ciągu 10 miesięcy

Zamówienie jest podzielone na dwie części, osobno dla autobusów oraz farmy fotowoltaicznej. W związku z tym możliwe jest składanie ofert częściowych, a więc dotyczących tylko jednej z dwóch części przetargu. Oba zadania mają zostać zrealizowane w ciągu 10 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy.

45 pasażerów i 120 kW minimalnej mocy silnika

Dwa autobusy mają mieć długość w granicach od 8,5 do 9,5 metra. Liczbę miejsc dla pasażerów określono na minimum 45, z czego 25 na miejscach siedzących, a zamawiający dopuszcza w tym siedzenia demontowalne. Pojazd ma być też zdolny do przyjęcia osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim.

Minimalną moc silnika, bądź silników elektrycznych oszacowano na co najmniej 120 kW. Magazynowanie energii może odbywać się poprzez system akumulatorów, superkondensatorów lub też w inny, zgodny ze sztuką system. Baterie mają pozwolić na przejechanie minimum 140 kilometrów na jednym ładowaniu, a autobusy mają mieć zamontowany system rekuperacji energii.

Ładowanie poprzez wtyczkę

System ładowania pojazdów oparty o złącze plug-in. Co ciekawe elektrobusy nie będą więc mogły być ładowane poprzez pantograf. W autobusach znajdzie się ogrzewanie hybrydowe, klimatyzacja, a także oświetlenie ledowe. Pojazdy mają być niskopodłogowe, z możliwością przyklęku. Na wyposażeniu będą także złącza USB dla pasażerów. Preferowany układ drzwi to 1:2:0

Kierowca będzie miał do dyspozycji kabinę zamkniętą lub też półzamkniętą, a w elektrobusach znajdzie się także monitoring wizyjny czy świetlne tablice informacyjne.

Składanie ofert do 16 maja bieżącego roku. Cena ważnym kryterium oceny

W postępowaniu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, iż, dla części pierwszej, wykonali dostawy co najmniej jednego autobusu elektrycznego w ciągu 3 ostatnich lat. W przypadku drugiej części zamówienia, wykonawca musi udowodnić realizację co najmniej dwóch zadań polegających na dostawach instalacji fotowoltaicznych, o mocy minimum 99 kWp każda.

W obu częściach postępowania swoje oferty można składać do 16 maja bieżącego roku, a o wyborze zdecydują, w przypadku autobusów, cena - 60%, a także parametry techniczno-eksploatacyjne - 40%. Na te ostatnie składają się: zabudowa magazynów energii, ogrzewanie, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, SORT 2, system ładowania oraz wyjście bezpieczeństwa.

W przypadku instalacji fotowoltaicznej zdecydują w równej mierze cena oraz gwarancja na moduły i inwerter. Oba kryteria mają wagę 50%.

PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony