Partnerzy serwisu:

Gmina Bełchatów kupuje autobusy na potrzeby komunikacji publicznej

Witold Urbanowicz 13.04.2022

Gmina Bełchatów kupuje autobusy na potrzeby komunikacji publicznej
fot. flickr / fotopolska.eu
Gmina Bełchatów, obejmująca obszar wokół miasta, rozpisała przetargi na dostawy sześciu autobusów, w tym dwóch elektrycznych. Pojazdy mają być wykorzystywane na potrzeby komunikacji publicznej.
Przedmiotem jednego z zamówień jest zakup pięciu autobusów z podziałem na części. Pierwsza obejmuje dostawy dwóch dużych autobusów turystycznych klasy III o długości 10-11 m, które pomieszczą min. 39 osób na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi 1-0-1, moc silnika określono na 220-235 kW. Zamawiający oczekuje windy hydraulicznej dla osób niepełnosprawnych, kasowników, półek bagażowych, klimatyzacji, przyciemnianych szyb (widzialność z zewnątrz maks. 10-15%), nagłośnienia, monitorów LCD, gniazd USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Druga część obejmuje dostawy dwóch małych autobusów turystycznych klasy III o długości 8-8,5 m, które pomieszczą min. 37 osób na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi 1-0-1, moc silnika określono na 120-150 kW. Zamawiający oczekuje windy hydraulicznej dla osób niepełnosprawnych, kasowników, półek bagażowych, klimatyzacji, przyciemnianych szyb (widzialność z zewnątrz maks. 10-15%), nagłośnienia, monitorów LCD.

Trzecia część obejmuje dostawę jednego autobusu elektrycznego o długości 8-9 m, wyprodukowanego w latach 2020-2022. Zamawiający dopuszcza pojazdy demonstracyjne o przebiegu maks. 10 tys. km. Pojazd ma pomieścić co najmniej 28 pasażerów, z czego min. 20 na miejscach siedzących. Preferowany jest autobus niskopodłogowy z wejściem na wysokości 340 mm (dopuszczony jest pojazd niskowejściowy z podłogą bez stopni pomiędzy I a II drzwiami). Wymagany układ drzwi to 1-2-0. Zamawiający oczekuje klimatyzacji, ogrzewania hybrydowego elektryczno-spalinowego, ładowarek USB, rozkładanej rampy, okien przesuwnych bądź uchylnych, systemu informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LED i LCD, kasowników, monitoringu, kamer zewnętrznych. Wymagane są silnik o mocy min. 120 kW oraz baterie o pojemności min. 200 kWh. Przewidziano ładowanie plug-in, choć dopuszcza się wyposażenie pojazdu w zabudowaną ładowarkę.

Termin składania ofert mija 6 maja. O wyborze w przypadku części 1 i 2 zdecydują cena (60%), gwarancja całopojazdowa i parametry techniczne (35%). Pod uwagę brane będą zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia, tryby pracy skrzyni biegów, liczba zwierciadeł lusterek przednich, manewrowość. Dla części 3 kryteria wyboru to cena (60%) oraz parametry techniczne (40%). Pod uwagę brane będą rodzaj silnika, umieszczenie baterii, wysokość autobusu, system ładowania, realizacja napędu (silnik centralny albo inne rozwiązania), udział niskiej podłogi, wyjścia bezpieczeństwa. Na dostawy przewidziano odpowiednio pięć, trzy i trzy miesiące.

Przedmiotem kolejnego przetargu jest również dostawa jednego autobusu elektrycznego. Pojazd, o długości 8-9 m, ma być fabrycznie nowy. Wyposażeni i parametry pojazdu jak w pierwszym przetargu. Termin składania ofert mija 16 maja. Kryteria wyboru są analogiczne jak w pierwszym zamówieniu. Na dostawy przeznaczono trzy miesiące.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony