Partnerzy serwisu:

Gliwice kupują 15 przegubowców. Najlepiej hybrydowych

Witold Urbanowicz 16.12.2020

Gliwice kupują 15 przegubowców. Najlepiej hybrydowych
fot. PKM Gliwice
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach rozpisało przetarg na dostawy 15 autobusów przegubowych. Na ich dostawy przeznaczono ok. 9 miesięcy. Zamawiający będzie punktować zaoferowanie pojazdów z napędem hybrydowym.
Przedmiotem przetargu jest dostawa piętnastu fabrycznie nowych niskopodłogowych przegubowych autobusów o długości 17,5-18,75 m (+/- 0,10 m). Pojazdy mają pomieścić co najmniej 141 pasażerów, z czego min. 25% na miejscach siedzących (w tym min. 12 dostępnych z poziomu niskiej podłogi). Wymagane są cztery pary drzwi w układzie 2-2-2-2. Pojazdy mają być niskopodłogowe, bez stopni w wejściu, z podłogą na wysokości 270 mm w przypadku zastosowania przyklęku. Autobusy powinny być klimatyzowany, wyposażenie obejmuje kasowniki, tablice elektroniczne, monitoring. 

Autobusy mają być wyposażone w silniki ON, spełniające normę Euro VI, o mocy wynoszącej co najmniej 235 kW. Zamawiający preferuje autobusy z napędem hybrydowym, tzn. spełniające jednocześnie kilka warunków: autobus posiada homologację pojazdu hybrydowego, autobus posiada funkcję rekuperacji energii, silnik spalinowy autobusu jest wspierany w czasie napędu pojazdu przez silnik elektryczny, którego moc znamionowa wynosi co najmniej 5 kW. Ponadto PKM preferuje producentów pojazdów, którzy są jednocześnie producentami silnika.

Termin składania ofert mija 18 stycznia. Startować mogą firmy, które dostarczyły na rynek unijny w jednej dostawie co najmniej 10 niskopodłogowych przegubowych autobusów o długości od 17,50 m do 18,75 m. O wyborze decydują cena (50%), ocena techniczna (20%), ekologia (20%), warunki gwarancji i serwisu (5%), cena wybranych części zamiennych (5%). Przy ocenie technicznej pod uwagę brane będzie 16 podkryteriów: materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii; pojemność skokowa silnika; wyposażenie pojazdu w zależną (sztywną) oś I; podział szyby przedniej; podział poszyć zewnętrznych bocznych; materiał, z którego wykonane jest poszycie zewnętrzne dachu nadwozia autobusu; liczba wszystkich miejsc; procentowy udział liczby miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi; ilość czynnika chłodniczego w układzie systemu klimatyzacji; zaoferowanie systemu klimatyzacji z ułatwionym dostępem; spełnienie wymogów homologacji w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie; w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej; w zakresie palności części; okna awaryjne; jeden producent pojazdu i silnika; zaoferowanie autobusu hybrydowego. W kryterium ekologii oceniane będą zużycie energii, emisja dwutlenku węgla, emisja zanieczyszczeń.

Na dostawy przeznaczono 280 dni – nie wcześniej jednak niż w październiku 2021 r. Zamawiający wymaga, aby w przedmiotowej dostawie udział towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców wynosił co najmniej 50 %.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony