Partnerzy serwisu:

Gliwice kupują 10 elektrobusów wraz z infrastrukturą. Pojadą za tramwaj?

Witold Urbanowicz 16.04.2020

Gliwice kupują 10 elektrobusów wraz z infrastrukturą. Pojadą za tramwaj?
fot. Solaris
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach rozpisało przetarg na zakup 10 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Jak wynika ze specyfikacji, pojazdy są przymierzane do kursowania na linii 676, a także A-4, zastępującej zlikwidowany przed laty tramwaj.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa dziesięciu fabrycznie nowych elektrobusów, w tym siedmiu pojazdów dwuosiowych o długości 11,8-12,2 m oraz trzech autobusów trzyosiowych przegubowych o długości 17,5-18,75 m. Pojemność wozów określono odpowiednio na co najmniej 75 i 130 pasażerów, z czego 25% na miejscach siedzących. Wymagane są odpowiednio trzy i cztery pary drzwi w układzie 2-2-2 i 2-2-2-2. Przewidziano ogranicznik prędkości do 70 km/h. Pojazdy mają zostać wyprodukowane w 2021 roku.

Zamawiający wymaga napędu z wykorzystaniem silnika bądź silników elektrycznych o mocy min. 160 kW w autobusie dwuosiowym i min. 240 kW w autobusie przegubowym. Wymagane są akumulatory (min. 200 kWh w autobusie dwuosiowym i min. 230 kWh w przegubowym), przystosowane do ładowania plug-in o mocy ładowania 40-120 kWh i szybkiego, z wykorzystaniem odwróconego pantografu o mocy ładowania 200-400 kWh. Zasięg autobusu dwuosiowego określono na min. 100 km, a trzyosiowego – na 70 km (na liniach 676 lub A-4).

W zakresie infrastruktury zamawiający wymaga dostawy i montażu fabrycznie nowych stacji ładowania zajezdniowego przeznaczonych do jednoczesnego ładowania magazynów energii 10 autobusów będących przedmiotem dostawy (łącznie pięć sztuk stacjonarnych elektrycznych podwójnych ładowarek, każda o mocy min. 2x40 kW i każda posiadająca dwa niezależne wyjścia do ładowania, zbudowanych w sposób, który umożliwia ładowanie zwiększoną mocą min. 80 kW w przypadku podłączenia jednego autobusu). W skład zamówienia wchodzi też dostawa nowej mobilnej elektrycznej ładowarki o mocy min. 40 kW, a także dostawa i montaż trzech kompletnych stacji szybkiego ładowania zintegrowanych z masztami wyposażonymi w pantografy „odwrócone” (opuszczane „góra-dół”), o mocy min. 200 kW każda. Stacje te mają stanąć na terenie zajezdni PKM, na przystanku Gliwice Teatr (Nowy Świat) i Gliwice Sikornik Osiedle.

Termin składania ofert mija 20 maja. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały co najmniej jedną dostawę trzech sztuk miejskich niskopodłogowych dwuosiowych autobusów elektrycznych o długości całkowitej od 11,80 do 12,20 m i co najmniej jedną dostawę jednego miejskiego niskopodłogowego trzyosiowego elektrycznego autobusu przegubowego o długości całkowitej od 17,50 m do 18,75 m. O wyborze zdecydują cena (55%), ocena techniczna (15%), ekologia (5%), warunki gwarancji i serwisu (20%), ceny wybranych części zamiennych (5%). Na realizację przeznaczono 18 miesięcy.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony