Partnerzy serwisu:

Gliwice: Dwie oferty na dostawy 15 przegubowców

Witold Urbanowicz 08.02.2021

Gliwice: Dwie oferty na dostawy 15 przegubowców
fot. PKM Gliwice
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach otworzyło oferty w przetargu na dostawy 15 autobusów przegubowych. O zamówienie ubiegają się dwa podmioty – MAN i Solaris. Na ich dostawy przeznaczono ok. 9 miesięcy. Zamawiający będzie punktować zaoferowanie pojazdów z napędem hybrydowym.
Przedmiotem przetargu jest dostawa piętnastu fabrycznie nowych niskopodłogowych przegubowych autobusów o długości 17,5-18,75 m (+/- 0,10 m). Pojazdy mają pomieścić co najmniej 141 pasażerów, z czego min. 25% na miejscach siedzących (w tym min. 12 dostępnych z poziomu niskiej podłogi). Wymagane są cztery pary drzwi w układzie 2-2-2-2. Pojazdy mają być niskopodłogowe, bez stopni w wejściu, z podłogą na wysokości 270 mm w przypadku zastosowania przyklęku. Autobusy powinny być klimatyzowany, wyposażenie obejmuje kasowniki, tablice elektroniczne, monitoring.

Autobusy mają być wyposażone w silniki ON, spełniające normę Euro VI, o mocy wynoszącej co najmniej 235 kW. Zamawiający preferuje autobusy z napędem hybrydowym, tzn. spełniające jednocześnie kilka warunków: autobus posiada homologację pojazdu hybrydowego, autobus posiada funkcję rekuperacji energii, silnik spalinowy autobusu jest wspierany w czasie napędu pojazdu przez silnik elektryczny, którego moc znamionowa wynosi co najmniej 5 kW. Ponadto PKM preferuje producentów pojazdów, którzy są jednocześnie producentami silnika.

Dzisiaj (8 lutego) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. MAN wycenił pojazdy na 23,044 mln zł brutto, natomiast Solaris na 25,424 mln zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 23,063 mln zł brutto.

O wyborze decydują cena (50%), ocena techniczna (20%), ekologia (20%), warunki gwarancji i serwisu (5%), cena wybranych części zamiennych (5%). Przy ocenie technicznej pod uwagę brane będzie 16 podkryteriów: materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii; pojemność skokowa silnika; wyposażenie pojazdu w zależną (sztywną) oś I; podział szyby przedniej; podział poszyć zewnętrznych bocznych; materiał, z którego wykonane jest poszycie zewnętrzne dachu nadwozia autobusu; liczba wszystkich miejsc; procentowy udział liczby miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi; ilość czynnika chłodniczego w układzie systemu klimatyzacji; zaoferowanie systemu klimatyzacji z ułatwionym dostępem; spełnienie wymogów homologacji w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie; w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej; w zakresie palności części; okna awaryjne; jeden producent pojazdu i silnika; zaoferowanie autobusu hybrydowego. W kryterium ekologii oceniane będą zużycie energii, emisja dwutlenku węgla, emisja zanieczyszczeń. Wiadomo, że Solaris zaproponował dłuższe okresy gwarancji na nadwozie, szkielet kratownicy, zespoły, układy i elementy, system detekcji i gaszenia pojazdu.

Na dostawy przeznaczono 280 dni – nie wcześniej jednak niż w październiku 2021 r. Zamawiający wymaga, aby w przedmiotowej dostawie udział towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców wynosił co najmniej 50 %.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony