Partnerzy serwisu:

Gdańsk zmodernizuje tramwaje Bombardiera. Najstarsze Pesy do naprawy

Witold Urbanowicz 16.05.2019

Gdańsk zmodernizuje tramwaje Bombardiera. Najstarsze Pesy do naprawy
fot. Artur Andrzej, domena publiczna
Gdańskie Autobusy i Tramwaje – po ponad 10 latach eksploatacji – ogłosiły przetarg na naprawę główną i modernizację tramwajów NGT6-2. Prace potrwają w sumie 14 miesięcy. Jednocześnie przewoźnik czeka na oferty na naprawę główną tramwajów serii 120NaG o największym przebiegu.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy głównej i modernizacji trzech tramwajów typu NGT6-2 w oparciu o dokumentację producenta, po przebiegu 900 tys. km. Celem prac jest przywrócenie pełnej zdolności eksploatacyjnej.

Zakres prac obejmuje modernizację układu ogrzewania poprzez montaż urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych, modernizację systemu informacji pasażerskiej, naprawę nadwozia zewnętrznego tramwajów, elementów podwozia tramwaju łącznie z wózkami jezdnymi i tocznymi, skrzyń z aparatami na dachu tramwaju łącznie z odbierakiem trakcyjnym, a także odświeżenie wnętrza. Przewidziano montaż nowego rejestratora zdarzeń, odkładanej rampy dla osób niepełnosprawnych, portów USB w przestrzeni pasażerskiej.

Termin składania ofert mija 25 czerwca. O wyborze zdecydują cenna (90%) oraz udzielona gwarancja (10%). Na realizację prac przeznaczono 14 miesięcy. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia podobnych zamówień do wysokości 50% zamówienia objętego tą umową.

Gdańsk eksploatuje w sumie trzy tramwaje z rodziny Bombardier Flexity Classic. Pierwszy z nich został wprowadzony do ruchu pod koniec 2007 r. Tramwaje zostały zmontowane w Krakowie.

Jednocześnie przewoźnik prowadzi przetarg na wykonanie naprawy głównej pięciu tramwajów typu 120NaG o największym przebiegu. Naprawa dotyczy elementów i urządzeń dachu, podwozia, wózków, wnętrza przedziału pasażerskiego, kabiny motorniczego, nadwozia w części zewnętrznej.  Termin składania ofert mija 11 czerwca. O wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja na tramwaj w zakresie naprawy głównej (5%), na blachy poszycia zewnętrznego oraz na perforację korozyjną i powłok lakierniczych (5%), sumaryczna liczba dni wyłączenia tramwaju typu 120NaG z ruchu na potrzeby realizacji naprawy głównej (30%). Naprawy powinny zakończyć się w tym roku.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony