Partnerzy serwisu:

Gdańsk Wrzeszcz z „prywatnym” peronem SKM. Wyjście z dwóch stron

Witold Urbanowicz 10.12.2016

Gdańsk Wrzeszcz z „prywatnym” peronem SKM. Wyjście z dwóch stron
fot. Martyn Janduła
Na stacji Gdańsk Wrzeszcz od 1,5 miesiąca funkcjonuje nowy peron boczny, który został wybudowany ze środków podmiotu prywatnego. Teraz pociągi SKM jadące w kierunku Sopotu i Gdyni obsługują dwie krawędzie peronowe jednocześnie. – My ten peron użytkujemy, zarządzamy nim, odpowiadamy za informację pasażerską. Został utworzony posterunek, gdzie pracownik spółki zgłasza gotowość kierownikowi do odjazdu – mówi Maciej Lignowski, prezes PKP SKM Trójmiasto.
Stacja Gdańsk Wrzeszcz posiada nowy peron przy linii 250. Pociągi SKM w kierunku Sopotu i Gdyni obsługują dwie krawędzie jednocześnie – drzwi otwierają się z obu stron. Co ciekawe, inicjatorem nowego peronu nie jest SKM, która zarządza linią 250. – Dodatkowy peron, który został wybudowany we Wrzeszczu przy Galerii Metropolia, to prywatna inwestycja właściciela galerii. Spółka SKM uczestniczyła jedynie w procesie uzgadniania kwestii technicznych związanych z tym peronem i jako zarządca linii 250, po jego wybudowaniu, przejęła ten peron w zarząd na podstawie umowy handlowej z inwestorem. My ten peron użytkujemy, zarządzamy nim, odpowiadamy za informację pasażerską – mówi Maciej Lignowski, prezes trójmiejskiej SKM – mówi Maciej Lignowski, prezes trójmiejskiej SKM. Obiekt, który powstał na terenie pozyskanym od PKP SA, został udostępniony 22 października w dniu otwarcia nowej galerii.

W Polsce niewiele jest takich przystanków, gdzie praktykowane jest takie rozwiązanie. SKM przyznaje, że w pewnych sytuacjach może to stanowić wyzwanie. – Problem jest wtedy, gdy posiada się tabor, który nie ma blokad w drzwiach – jak EN57 bez modernizacji. Kierownik w trakcie wyjazdu pociągu, zgodnie z przepisami, winien obserwować krawędź peronu, spod której rusza. Nie da się dwóch rzeczy robić na raz – zauważa Lignowski.

SKM poradziła sobie jednak i z tym problemem. – w uzgodnieniu z właścicielem tego peronu utworzony jest posterunek, gdzie pracownik spółki zgłasza gotowość kierownikowi do odjazdu – mówi Maciej Lignowski.

Docelowo jednak SKM chce wyeliminować składy bez blokad drzwi. – Nasza spółka trzy lata temu przyjęła program inwestycyjny, który polega na zabudowie we wszystkich pojazdach nowych napędów drzwiowych, które pozwalają indywidualnie sterować drzwiami, ale z drugiej strony dają też gwarancję zamknięcia po uruchomieniu jazdy lub nie dają możliwości uruchomienia jazdy, gdy drzwi są otwarte. Ten program chcemy zakończyć w 2018 r. i tak się umówiliśmy z właścicielem peronu, że do tego czasu obsługa będzie – mówi prezes SKM.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony