Partnerzy serwisu:

Gdańsk rozwija informację pasażerską dzięki Tristarowi

Witold Urbanowicz 06.05.2015

Gdańsk rozwija informację pasażerską dzięki Tristarowi
fot. Rafał Wójcik
ZTM w Gdańsku rozwija system dynamicznej informacji pasażerskiej w ramach projektu Tristar. Nowe tablice pojawiają się też przy okazji budowy oraz modernizacji nowych tras.
Trójmiasto wdraża teraz projekt inteligentnych systemów transportowych pod nazwą Tristar. Jednym z jego elementów są tablice systemu informacji pasażerskiej.

Pierwszy, główny projekt obejmował 41 tablic na 26 przystankach. Teraz, w ramach projektu Tristar, wdrażanego przez firmy Qumak i GMV, postawiono dodatkowo 35 tablic. – Powodem wdrożenia dynamicznego systemu informacji pasażerskiej była chęć usprawnienia zarządzania komunikacją poprzez bieżące monitorowanie funkcjonowania komunikacji miejskiej. Niezwykle ważna okazała się również możliwość informowania pasażerów o rzeczywistych czasach odjazdu pojazdów z przystanku czy też ewentualnych problemach z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej – informuje Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM w Gdańsku.

Informacje prezentowane są w czasie rzeczywistym. – Czas przyjazdu jest szacowany na podstawie bieżącego położenia pojazdu (gps zainstalowany w pojeździe przekazuje swoją pozycję do serwera, serwer szacuje czas przyjazdu na przystanek) – mówi Gołąb. W przypadku braku widoczności pojazdu w systemie podawany jest czas teoretyczny, rozkładowy. Ponadto – dzięki wdrażaniu systemu – bieżącą sytuację ruchową można sprawdzić w Internecie.

W tablice będą wyposażane kolejne przystanki. – System jest aktualnie w trakcie rozszerzania w ramach projektu Tristar, obejmującego całe Trójmiasto. Dodatkowo, w ramach modernizacji lub budowy nowych linii tramwajowych, na przystankach przy węzłach komunikacyjnych stawiane są tablice informacyjne – informuje Zygmunt Gołąb.

Ocena systemu, z uwagi na trwającą jego rozbudowę i kalibrację poszczególnych elementów, jest trudna. – w przypadku działania systemu przed jego modernizacją taka ocena jak najbardziej jest możliwa. System sprawdzał się i spełniał oczekiwania użytkowników – mówi Gołąb.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Informacja pasażerska
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony