Partnerzy serwisu:

Gdańsk: Dwie oferty na modernizację tramwajów N8C

Witold Urbanowicz 22.07.2020

Gdańsk: Dwie oferty na modernizację tramwajów N8C
fot. Szczecinolog, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Gdańskie Autobusy i Tramwaje otworzył oferty w przetargu na modernizację układów napędowych i sterowania oraz remont części mechanicznej w 7 tramwajach typu N8C-MF01. W tramwajach pojawi się klimatyzacja.
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja układów napędowych i sterowania oraz remont części mechanicznej w 7 tramwajach typu N8C-MF01. W zakresie remontu mechanicznego założono naprawę, wymianę i konserwację części mechanicznych, czyszczenie i konserwację podwozia, wymianę uszkodzonych lub skorodowanych części poszycia oraz prace lakiernicze.

W zakresie modernizacji przewidziano wymianę instalacji elektrycznej, montaż zestawów urządzeń i aparatów elektrycznych niezbędnych do zmiany napędów trakcyjnych i układów sterowania, a także wymianę piasecznic i luster zewnętrznych na sterowane elektrycznie. Założono m.in. wymianę przetwornicy do układu ładowania akumulatorów, nagrzewnic i wentylatorów, wymianę systemu pneumatycznego na światłowodowy w układzie rewersu drzwi oraz montaż aparatury klimatyzacji przedziału pasażerskiego. W przypadku wózków przewidziano wymianę silników z wykonaniem nowej instalacji elektrycznej, a także nowe przewody hamulców szynowych i tarczowych. W kabinie motorniczego pojawią się nowe pulpity główny i boczny, pojawi się też defibrylator.

Dziś (22 lipca) minął termin składania ofert. GAiT przeznaczył na zamówienie kwotę w wysokości 7,406 mln zł brutto, w tym 5,254 mln zł na modernizację układów napędowych i sterowania oraz 2,153 mln zł na remont części mechanicznej. W budżecie tym zmieściła się firma 4iB z Gdańska, która jest gotowa wykonać prace za 6,215 mln zł brutto, w tym 4,937 mln zł na układy napędowe i sterowania i 1,278 mln zł na część mechaniczną. Modertrans Poznań proponuje realizację zamówienia za aż 12,829 mln zł brutto, w tym 9,471 mln zł na układy napędowe i sterowania oraz 3,358 mln zł na część mechaniczną.

O wyborze zdecydują cena (80%), gwarancja w zakresie modernizacji układów napędowych i sterowania (10%) oraz w zakresie remontu mechanicznego (10%). Pod względem gwarancji również lepiej wypada 4iB, które proponuje 60 miesięcy w porównaniu do 36 miesięcy, zgłoszonych przez Modertrans. Na realizację prac przeznaczono 12 miesięcy.

Gdańsk eksploatuje używane trzyczłonowe wagony N8C od 2007 r. Wcześniej jeździły w Dortmundzie i Kassel. W sumie GAiT kupił 62 takie wozy. Były one modernizowane przez Modertrans w latach 2009-2017. Wyposażono je w człon niskopodłogowy z dodatkową parą drzwi, zmieniono też wygląd czoła.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony