Partnerzy serwisu:

FlixBus uruchamia pierwsze międzynarodowe autobusy zasilane biogazem

inf. pras 30.06.2021

arrow
arrow
FlixBus uruchamia pierwsze międzynarodowe autobusy zasilane biogazem
Fot. Flixbus
FlixBus uruchamia pierwsze międzynarodowe autobusy zasilane biogazem
FlixBus uruchamia pierwsze międzynarodowe autobusy zasilane biogazem
FlixBus od 1 lipca rozpoczyna kursy pierwszych międzynarodowych autobusów napędzanych biogazem. Wykorzystanie nowej technologii ma zmniejszyć emisję dwutlenku węgla aż o 75% – deklaruje przewoźnik.
Autobusy zostały wyprodukowane przez europejskich producentów Iveco i Scania i są obsługiwane przez lokalnych partnerów autobusowych FlixBusa. Będą jeździć na trasach Amsterdam – Bruksela oraz Sztokholm – Oslo. – Po niemalże 1,5 roku lockdownu coraz więcej osób zaczyna ponownie podróżować, a to oznacza również rosnący popyt na podróże autobusowe – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i dyrektor generalny FlixMobility cytowany w komunikacie. – Nowoczesna, zielona mobilność jest podstawą naszej działalności i kluczowym czynnikiem napędzającym zrównoważony rozwój: zależy nam na tym, aby odradzające się podróże były jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska, a biogaz z pewnością jest jedną z technologii przyszłości w tym zakresie, ograniczając emisję CO2 aż o 75% – twierdzi.

Decydowała dostępność biogazu


Wprowadzając te dwa autobusy do floty, FlixBus zadbał o wybór tras, na których dostępny jest już biogaz, a także współpracował z Iveco i Scanią nad przebudową wyprodukowanych już wcześniej autobusów na biogaz, aby dostosować poziom komfortu w tych pojazdach do potrzeb podróży dalekobieżnych. Atmosfair, klimatyczna organizacja pozarządowa, z którą Flix współpracuje w zakresie strategii klimatycznej i kompensacji emisji CO2, jest zaangażowana w weryfikację pochodzenia biogazu i upewnia się, że Flix otrzymuje możliwie najbardziej ekologiczny gaz. Ich wstępne obliczenia wskazują na redukcję CO2 o około 75% w porównaniu z eksploatacją oleju napędowego na trasach między Amsterdamem a Brukselą oraz między Sztokholmem a Oslo – czytamy w komunikacie.

FlixBus zakłada, że dostępność technologii będzie w najbliższym czasie znacznie wzrastać w całej Europie, zwłaszcza że UE podjęła decyzję o udostępnieniu punktów tankowania drogowego gazu opałowego wzdłuż głównych europejskich sieci drogowych (TEN-T). Spółka testowała już kilka rodzajów paliw alternatywnych w różnych projektach, a teraz prowadzi działania w kierunku zintegrowania wizji ekologicznej mobilności z partnerami autobusowymi, a także bada możliwe ograniczenia, zalety i potencjalny wpływ na koszty operacyjne.

Flix testuje różne paliwa alternatywne

Autobusy zasilane biogazem to kolejne innowacyjne rozwiązanie, które wprowadza FlixMobility. W 2018 roku FlixBus rozpoczął pilotaż pierwszych na świecie całkowicie elektrycznych autobusów dalekobieżnych w Niemczech, Francji i USA. Pod koniec 2019 r. firma ogłosiła współpracę z niemiecką firmą technologiczną Freudenberg i plany budowy pierwszego dalekobieżnego autobusu wodorowego. Autobus kursujący między Londynem a Dortmundem jest wyposażony w panele słoneczne, dzięki którym autobus oszczędza około 7% paliwa na tej trasie, a wszystkie pociągi FlixTrain są zasilane w 100% ekologiczną energią elektryczną.

– Naszą misją jest oferowanie zrównoważonej, przyjaznej środowisku mobilności dostępnej dla każdego. Dlatego nie obawiamy się jako pierwsi testować nowych technologii, które pojawiają się w obszarze paliw alternatywnych, i wraz z naszymi partnerami autobusowymi i organizacjami pozarządowymi nieustannie dążymy do zmniejszania śladu węglowego. Naszą wizją jest dokonanie transformacji w całym sektorze mobilności – zapewnia André Schwämmlein.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony