Partnerzy serwisu:

Flixbus rozwija się tam, gdzie oferta PKP Intercity jest słaba

Michał Szymajda 22.06.2018

Flixbus rozwija się tam, gdzie oferta PKP Intercity jest słaba
Autobus Flixbus na poznańskim dworcu autobusowymfot. Michał Szymajda
Wygląda na to, że Flixbus pełną garścią korzysta z utrudnień na kolei. Autobusy operatora najwięcej klientów mają tam, gdzie oferta PKP Intercity jest kulawa.
Świadczą o tym trasy, gdzie autobusowy przewoźnik zbiera najwięcej pasażerów. To linie z Warszawy do Rzeszowa, do Wrocławia I Berlina (a także do Krakowa, gdzie Flix konkuruje jednak głównie ceną). Warto przypomnieć, że potencjał trasy Warszawa – Berlin dostrzegło ostatnio także Deutsche Bahn, które wypełniając siatkę połączeń kolejowych, uruchomiło między stolicami autobus przejeżdżający przez Poznań.

– W połowie lipca otwierzymy także nowe połączenie między Warszawą a Szczecinem, których obecnie nie ma w naszej siatce. Będzie realizowane przez Poznań, przez co liczymy także na nowych klientów z tego miasta – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający Flixbus w Polsce. Leman z pewnością wie co robi, mając doświadczenie w lotnictwie, a przypomnijmy, że liczba połączeń zarówno LOTu jak i Ryanair między Warszawą a Szczecinem wzrosła w ostatnich miesiącach skokowo.

Dodał, że zdaje sobie sprawę z pogorszenia kolejowej oferty między Warszawą a Poznaniem, ze względu na remont magistrali E20, dlatego widzi szanse dla szybkich autobusów, które będą kursować po autostradzie A2.

– Mogę zdradzić, że prowadzimy zaawansowane rozmowy z parnterami na ten temat. Oczywiście poinfomujemy o ich wynikach, nie chcąc wyprzedzać faktów – powiedział Michał Leman.

Sporą nowością w nowej siatce połączeń będzie autobus, który połączy Kraków z… Amsterdamem!. Do tej pory autobus kończył bieg w niemieckim Essen. Warto przypomnieć, że kilka lat temu we współpracy z Deutsche Bahn pociąg do Holandii był uruchamiany przez PKP Intercity.

– Chcemy też powalczyć o pasażera ze wschodu Polski, m.in z Mazur I Lubelszczyzny. Ale musimy poczekać na zakończenie ważnych inwestycji drogowych w tych regionach I zakończyć rozmowy z potencjalnymi partnerami – powiedział Leman. O tym, że na wschodzie jest pasażer jest świadczą połączenia z Rzeszowa, regularnie wypełniane poniżej średniej, która wynosi 60%.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony