Partnerzy serwisu:

Flixbus obniża ceny biletów na Dzień bez Samochodu

Michał Szymajda 18.09.2019

Flixbus obniża ceny biletów na Dzień bez Samochodu
Fot. Michał Szymajda
Prawie ¼ całkowitej emisji CO2 na świecie pochodzi z sektora transportu. Podróże samolotem oraz samochodami osobowymi stanowią zdecydowaną większość tej liczby. Jak zachęcać do wybierania transportu publicznego, nie tylko podczas Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu?
– Gdyby zamiast podróży samochodem osobowym, zwłaszcza w pojedynkę, postawić na autobus dalekobieżny, wyprodukowana podczas przejazdu ilość dwutlenku węgla byłaby 4 razy niższa, a w przypadku FlixBusa – nawet 6 razy niższa. Nasze autobusy mają średnio od 3 do 4 lat, muszą spełniać restrykcyjne wymogi jakości i normy Euro 5 lub 6 – powiedział Michał Leman, dyrektor zarządzający Flixbusa w Polsce i na Ukrainie.

Pozostawieniu własnego auta sprzyja wrzesień ze względu na liczne międzynarodowe inicjatywy mające na celu promocję ekologicznego podejścia do środków transportu. Od 16 do 22 września obchodzimy Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu, a jego zwieńczeniem jest Dzień Bez Samochodu 22 września. Tego dnia, władze wielu miast oferują darmowe przejazdy komunikacją miejską, zaś FlixBus przygotował z tej okazji specjalną promocję, która obejmuje przejazdy od 1 do 28 października. W ramach akcji , bilety na połączenia krajowe są dostępne już od 4,99 zł, a międzynarodowe od 19,99 zł.

Flixbus, przypomina, że każdorazowo przy zakupie biletów daje pasażerom możliwość przekazania określonej składki – wyliczanej na podstawie liczby kilometrów podróży – na rzecz ochrony środowiska. Dzięki współpracy z organizacją Atmosfair, finansowane są projekty prowadzące do zmniejszania emisji dwutlenku węgla. Obecnie na taki krok decyduje się 6% pasażerów FlixBusa.

Polski oddział Flixbusa przypomina, że w 2019 roku włączył do swojej siatki połączeń ponad 80 polskich i europejskich miast. W sezonie letnim zielonymi autobusami podróżowało o 30% pasażerów więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Oprócz miast, które stanowią centra przesiadkowe Flixbusa w Polsce – Warszawy, Krakowa i Wrocławia – pasażerowie najchętniej za cel podróży wybierali Katowice, Gdańsk, Poznań, Łódź i Zakopane. Łącznie oferta operatora w Polsce to już ponad 200 kierunków podróży.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony