Partnerzy serwisu:

Flixbus chwali się przewozami. 62 mln na świecie. 4,7 mln w Polsce

jd/inf. pras. 10.01.2020

Flixbus chwali się przewozami. 62 mln na świecie. 4,7 mln w Polsce
fot. Flixbus
W 2019 roku spółka FlixMobility przewiozła łącznie 62 miliony pasażerów, notując 37-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. W tym samym czasie w Polsce FlixBusem podróżowało 4,7 miliona pasażerów, czyli o 700 tys. więcej niż w 2018 r.
W zeszłym roku firma się rozrosła – wystartowała w Turcji, gdzie przejęła tamtejszego lidera przewozów autobusowych, firmę Kamil Koç. W USA, gdzie firma działa od 2018 r., FlixBus rozpoczął działalność w stanach takich jak Floryda, Nowy Jork, Oregon, Teksas i Waszyngton.

– W ciągu zaledwie siedmiu lat udało nam się zostać największym na świecie operatorem międzymiastowych połączeń autobusowych, oferując obecnie możliwość podróży do 2500 miejsc w 30 krajach – mówi André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility. – Naszym celem jest oferowanie milionom ludzi przystępnych cenowo, zaawansowanych technologicznie, a także przyjaznych dla środowiska podróży.

– W Polsce FlixBus w 2019 roku uruchomił w Polsce blisko 40 nowych linii, dzięki czemu do siatki połączeń dołączyło ponad 110 miejscowości, w tym aż 60 w Polsce. Łącznie w ciągu dwóch lat działalności na rynku polskim stworzyliśmy siatkę liczącą 250 kierunków podróży – wyjaśnia Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie. To zaowocowało wzrostem liczby pasażerów o ponad 700 tys. – z 4 milionów w 2018 do 4,7 miliona w 2019 roku.

FlixBus Polska współpracuje obecnie z ponad 30 polskimi firmami autobusowymi, zatrudniającymi ok. 1000 kierowców. Średni wiek wszystkich pojazdów to maksymalnie 3 lata, co trzeci pochodzi z rocznika 2019.

W 2020 roku polski oddział zapowiada przede wszystkim zwiększenie oferty o 50 proc. poprzez rozwijanie zupełnie nowych korytarzy, a także zwiększanie częstotliwości połączeń na głównych relacjach, zapewniając jeszcze lepsze skomunikowanie w centrach przesiadkowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, a także Poznaniu i Gdańsku. Ważnym wydarzeniem w rozwoju firmy będzie także włączenie do oferty połączeń do krajów bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia) i rozwój połączeń na Ukrainę.

Globalna spółka w 2020 r. zapowiada rozpoczęcie operacji w Ameryce Południowej i Indiach i działania proekologiczne związane z realizacją tzw. climate action plan, który zakłada neutralność klimatyczną do 2030 r. (kontynuacja testów autobusów elektrycznych oraz prace nad stworzeniem pierwszych dalekobieżnych autobusów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi).

FlixMobility zamierza również rozwijać dotychczasowe usługi, m.in. wprowadzając w kolejnych krajach usługę carpoolingu pod marką FlixCar, po starcie we Francji w grudniu 2019 roku, oraz usługę kolejową FlixTrain.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony