Partnerzy serwisu:

EvoBus Polska pozostaje liderem w autobusach turystycznych. Podsumowanie 2020 r.

Redakcja 18.03.2021

EvoBus Polska pozostaje liderem w autobusach turystycznych. Podsumowanie 2020 r.
fot Mercedes
Daimler Buses utrzymuje pozycję lidera w krajach Unii Europejskiej (EU 30), Norwegii, Szwajcarii, a także w Brazylii, Argentynie, Meksyku czy Turcji pomimo spadku sprzedaży autokarów na rynkach całego świata. W zeszłym roku premiery miały dwa pojazdy: Mercedes-Benz Intouro oraz Mercedes-Benz eCitaro G. Duże kontrakty dla Wrocławia i Gdańska uplasowały markę Mercedes-Benz na drugiej pozycji w rankingu segmentu autobusów miejskich w Polsce.
W 2020 roku sytuacja pandemii odcisnęła swoje piętno na rynkach autobusowych całego świata. Również Daimler Buses odnotował spadki sprzedaży. Nie przeszkodziło to jednak w utrzymaniu pozycji lidera w krajach Unii Europejskiej (EU 30), Norwegii, Szwajcarii, a także w Brazylii, Argentynie, Meksyku czy Turcji.

EvoBus Polska pomimo znacznego osłabienia rynku sprzedaży autobusów w wyniku pandemii Covid-19 umacnia pozycję na rynku marek Mercedes-Benz i Setra. W 2020 r. sprzedaż marek Mercedes-Benz i Setra daje EvoBus Polska drugie miejsce w rankingu rejestracji nowych autobusów.


Jak podkreśla firma, przejęcie dystrybucji marki Setra długookresowo wzmocni politykę dystrybucyjną firmy poprzez jednolite zarządzanie portfolio produktów w ramach segmentów rynku. W trakcie roku dokonano zmian w strukturze organizacyjnej działu autobusów turystycznych: zwiększono ilości doradców handlowych oferujących autokary obydwu marek oraz wyznaczono nowe obszary handlowe.

EvoBus Polska od lat pozostaje liderem sprzedaży w segmencie autobusów turystycznych

z niemal 43% udziałem w rynku sprzedaży nowych autokarów. Autokar Mercedes-Benz Tourismo jest od lat najchętniej kupowanym pojazdem pod kątem tradycyjnych przewozów tury-stycznych. Mimo ograniczenia lub zablokowania tych usług pozostał również w 2020 roku numerem jeden w rejestracjach autokarów w Polsce.

Rejestracje autobusów miejskich po m.in. dostawach modelu Citaro do Wrocławia (60 szt.) i Gdańska (48 szt.) uplasowały markę Mercedes-Benz na drugiej pozycji w rankingu segmentu autobusów miejskich. Mimo wyzwań związanych z realizacją dostaw w warunkach pandemii wszystkie kontrakty EvoBus Polska zostały w pełni zrealizowane, co pozwoliło na zwiększenie ilości sprzedanych sztuk i udziału rynkowego w stosunku do roku poprzedniego.

Premiery 2020 r.

W 2020 roku w portfolio Daimler Buses pojawiły się dwa nowe produkty: Mercedes-Benz Intouro oraz Mercedes-Benz eCitaro G, które uzupełniły szerokie portfolio produktów oferowanych na polskim rynku przez EvoBus Polska. Mercedes-Benz Intouro to nowa odsłona autobusu międzymiastowego. Oprócz klasycznej roli przewozów krajowych jego wachlarz możliwości obejmuje też przewozy transferowe, transport pracowniczy i szkolny. Nowy Intouro sprawdza się również na wycieczkach i krótkich trasach turystycznych.

W ubiegłym roku rozpoczęła się również produkcja w pełni elektrycznego, przegubowego Mercedes-Benz eCitaro G. Nowy pojazd to pierwszy na świecie seryjny autobus miejski w swojej kategorii wyposażony w baterie ze stałym elektrolitem. Zastosowane w nim akumulatory cechują się bardzo wysoką gęstością energetyczną.

Perspektywy na 2021 r.


EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni, w ramach którego odbędzie się dostawa zarówno autobusów przegubowych (8 szt.) jak i wersji solo (16 szt.). Pojazdy będą eksploatowane przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni, a ich dostawa rozpocznie się jeszcze w tym roku. To pierwsze zamówienie na elektryczne autobusy Mercedes-Benz w Polsce.

Sytuacja pandemiczna spowodowała bardzo dotkliwy spadek w rejestracjach autobusów tury-stycznych oraz zmniejszenie rynku sprzedaży autobusów miejskich. Jak ocenia producent, wydaje się, że strategia szczepień wyhamowująca pandemię pozwoli na stopniowe odradzenie się przewozów turystycznych, a co za tym idzie zwiększy popyt na autobusy.

Rynek autobusów miejskich w poprzednich latach odnotowywał wyjątkowo wysokie wyniki sprzedaży. W 2020 roku po chwilowym zachwianiu zwłaszcza w okresie pierwszego lockdownu i częściowo odroczonych przetargach oraz opóźnieniach w produkcji i dostawach zda-je się ponownie rozwijać. Potrzeby rozwoju infrastruktury przewozów w transporcie publicznym są wzmacniane poprzez cele zmniejszania emisji CO2 i promowanie idei bezemisyjnego transportu. Dzięki krajowym i unijnym projektom finansującym zakup autobusów z neutralnym bilansem CO2 rynek sprzedaży w tym segmencie w ciągu najbliższych kilku lat może osiągnąć rekordowy poziom rejestracji.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony