Partnerzy serwisu:

EvoBus na TransExpo z hybrydą i Setrą

Redakcja 29.10.2021

EvoBus na TransExpo z hybrydą i Setrą
fot. Transexpo
Podczas tegorocznych targów Transexpo EvoBus Polska zaprezentował autobus Mercedes-Benz Citaro hybrid G. Ponadto odwiedzający targi mogli obejrzeć autokar Setra S 516 HD. Marka ta obchodzi w tym roku jubileusz 70-lecia.
Prezentowany Mercedes-Benz Citaro hybrid G jest skierowany do miast, które nie mogą sobie pozwolić na szeroką infrastrukturę ładowania elektrycznego. Jak przekonuje EvoBus, pojazd stanowi pomostową technologię w dążeniu do rozwoju elektromobilności w transporcie publicznym.

Podstawowa zasada działania Citaro G hybrid jest prosta. Eektryczny silnik tarczowy zabudowany jest pomiędzy silnikiem spalinowym, a automatyczną skrzynią biegów. Ten dodatkowy silnik w trakcie wyhamowywania autobusu pełni funkcję generatora, przetwarzając energię pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd – podczas hamowania i po zwolnieniu pedału gazu. Wytworzony prąd zostaje zmagazynowany w dwuwarstwowych kondensatorach.

Bez technologii hybrydowej tak duża energia pozyskiwana w fazie rekuperacji byłaby tracona, zaś nowy Citaro G hybrid wykorzystuje ją, przede wszystkim podczas ruszania autobusu. Silnik elektryczny wspomaga silnik diesla dodatkowym momentem obrotowym. Dzięki temu silnik spalinowy potrzebuje mniejszej mocy by ruszyć z miejsca, oszczędzając tym samym zużycie paliwa i wydłużając jednocześnie żywotność silnika.

Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do zwiększenia sprawności w nowym Citaro G hybrid jest montowany seryjnie elektrohydrauliczny układ kierowniczy, który to również pomaga zaoszczędzić paliwo.

W autobusie duży nacisk po raz kolejny postawiono na bezpieczeństwo. Udoskonalona konstrukcja nadwozia w jeszcze lepszym stopniu chroni pasażerów w razie uderzenia bocznego. Również w przypadku najechania na przeszkodę lub poprzedzający pojazd wzmocniona część frontowa autobusu minimalizuje skutki wypadku i chroni kierowcę. W pojeździe został zamontowany asystent kierowcy, system „Preventive Brake Assist” wspomagający kierowcę, gdy zajdzie taka konieczność. Jego główna zasada działania polega na tym, że w sytuacjach wyjątkowych, gdy np. na jezdni nagle pojawi się pieszy, system ostrzega o tym kierowcę oraz automatycznie inicjuje częściowe lub pełne hamowanie autobusu.

Kolejnym rozwiązaniem w zakresie poprawy bezpieczeństwa jest „Sideguard Assist” wspomagający kierowcę podczas skręcania. Zastosowanie dwóch czujników radarowych pozwala na monitorowanie przestrzeni po prawej stronie autobusu. Kierowca ostrzegany jest podczas manewru skręcania o możliwości wystąpienia kolizji z nadjeżdżającymi rowerzystami, samochodami, poruszającymi się pieszymi, jak również przeszkodami stacjonarnymi.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony