Partnerzy serwisu:

Dofinansowanie dla elbląskich tramwajów. Tak będą wyglądać nietypowe Moderusy

Witold Urbanowicz 18.11.2017

Dofinansowanie dla elbląskich tramwajów. Tak będą wyglądać nietypowe Moderusy
mat. UM Elbląg
Elbląg otrzymał właśnie dofinansowanie unijne dla nowych tramwajów, modernizacji zajezdni tramwajowej oraz budowy węzła przesiadkowego. Przy okazji miasto pokazało pierwsze wizualizacje pierwszych w Polsce częściowo niskopodłogowych tramwajów, które dostarczy w ciągu 24 miesięcy poznański Modertrans.
– Kolejna dobra wiadomość dla miasta: składaliśmy wniosek na dofinansowanie ze środków unijnych naszego dużego zadania polegającego na modernizacji zajezdni, budowie węzła przesiadkowego przy dworcu i zakupie trzech nowych tramwajów. Udało się i otrzymaliśmy dofinansowanie w wysokości ponad 9,776 mln zł. Koszt całego naszego projektu to ponad 14 mln zł – pochwalił się Witold Wróblewski, prezydent Elbląga. Środki będą pochodzić z regionalnego programu operacyjnego dla województwa warmińsko-mazurskiego.

Miasto już w czerwcu podpisało umowę z Modertransem na dostawy trzech nowych tramwajów. – Dobrze się złożyło, bo jesteśmy już po przetargu i mamy warunkową umowę z wykonawcą na produkcję trzech nowych tramwajów. W tym miesiącu powinniśmy już podpisywać umowę z zarządem województwa na dofinansowanie zadania. To kolejny krok w rozwój trakcji tramwajowej i nisko emisyjny transport w naszym mieście – zaznaczył prezydent. To właśnie od momentu przyznania dofinansowania biegnie termin 24 miesięcy na realizację zamówienia. – Będziemy wszystko robić, żeby te tramwaje pojawiły się na torach dużo szybciej – zapewnił wiceprezydent Janusz Nowak.

Do Elbląga trafią jednoczłonowe, częściowo niskopodłogowe tramwaje z serii Moderus Beta MF 09 AC. – Nowe wagony długości 14,3 metra zastępować będą stare tramwaje typu 805 Na. Innowacją nowych pojazdów jest niska podłoga w środkowej części w wielkości 40% powierzchni wewnętrznej wagonu. Cieszy nas także, że w ramach zadania zmodernizowana zostanie zajezdnia, powstaną nowe pomieszczenia konserwacyjno-naprawcze i myjnia wagonów - zaznaczył Andrzej Sawicki, dyrektor Tramwajów Elbląskich. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.


mat. UM Elbląg

Elbląg jest pierwszym miastem w Polsce, które zamawia jednoczłonowe tramwaje, które będą częściowo niskopodłogowe. – Dłuższe tramwaje przegubowe w większości nie byłyby tak wykorzystane. Zamawiane przez nas tramwaje są bardziej racjonalne, jeżeli chodzi o zakup i koszty zakupu i utrzymania – mówi Wróblewski. W ślady Elbląga idą też Tramwaje Śląskie. Tamtejszy przetarg na 10 takich wagonów, w tym dwóch dwukierunkowych, duże szanse ma również wygrać Modertrans. Z powodzeniem takie tramwaje są eksploatowane za granicą, np. w Czechach.

Dofinansowanie obejmuje również przebudowę elbląskiej zajezdni. – Zostanie wybudowana dwunawowa hala – w jednej będą pomieszczenia konserwacyjno-naprawcze wagonów, a w drugiej myjnia – mówi Andrzej Sawicki, dyrektor Tramwajów Elbląskich. Pieniądze trafią także modernizację infrastruktury w ramach węzła przesiadkowego przy dworcu. Przebudowane zostaną dwa perony tramwajowe przy Grunwaldzkiej, przewidziano też montaż trzech tablic informacji pasażerskiej i trzech biletomatów, parking park&ride, montaż stojaków rowerowych i oświetlenia na pętli autobusowej na pl. Dworcowym.
Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Fundusze unijne 2014-2020
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony