Partnerzy serwisu:

Dworzec w Skarżysku-Kamiennej po nowemu. Trwa przetarg (wizualizacje)

Witold Urbanowicz 02.01.2019

arrow
arrow
Dworzec w Skarżysku-Kamiennej po nowemu. Trwa przetarg (wizualizacje)
mat. PKP SA
Dworzec w Skarżysku-Kamiennej po nowemu. Trwa przetarg (wizualizacje)
Dworzec w Skarżysku-Kamiennej po nowemu. Trwa przetarg (wizualizacje)
Dworzec w Skarżysku-Kamiennej po nowemu. Trwa przetarg (wizualizacje)
Dworzec w Skarżysku-Kamiennej po nowemu. Trwa przetarg (wizualizacje)
Dworzec w Skarżysku-Kamiennej po nowemu. Trwa przetarg (wizualizacje)
Dworzec w Skarżysku-Kamiennej po nowemu. Trwa przetarg (wizualizacje)
Dworzec w Skarżysku-Kamiennej po nowemu. Trwa przetarg (wizualizacje)
PKP SA prowadzą przetarg na przebudowę dworca w Skarżysku-Kamiennej. W wyniku prac odnowione mają zostać elewacje i zmianie ulegnie układ funkcjonalny pomieszczeń oraz architektura wnętrz.
Przedmiotem trwającego przetargu jest przebudowa dworca w Skarżysku-Kamiennej. Obiekt, datowany na rok 1925, jest objęty ochroną konserwatorską. Zakres prac przewiduje budowę dworca tymczasowego, podniesienie peronu nr 1, rozbiórkę budynków magazynowo-usługowych w części południowo-wschodniej oraz budynku zlokalizowanego od zachodniej strony dworca, budowę parkingu po drugiej stronie torów na 150 samochodów, demontaż czterech nieużytkowanych torów bocznicowych wraz z rozjazdami oraz zagospodarowanie terenu wokół dworca.

W zakresie budynku dworca przewidziane jest przywrócenie historycznej formy obiektu, wraz z kompleksową renowacją elewacji, wymiana pokrycia dachowego, rozbiórkę wtórnej przybudówki stanowiącej obecne wejście do części piwnicy. Planowane jest odtworzenie attyk, gzymsów, balustrad oraz wymiana stolarki.

W środku zmianie ulegnie układ funkcjonalny pomieszczeń. Zostanie zaprojektowana dodatkowa klatka schodowa pomiędzy poziomem parteru budynku i piwnicy umożliwiająca w przyszłości połączenie z pieszym tunelem podziemnym pod torami (odrębna inwestycja) i zapewniająca bezpośrednie dojście dla podróżnych do dworca kolejowego. Zaprojektowane zostaną również trzy windy. Na parterze przewidziano hol dworcowy z poczekalnią, poczekalnię „cichą”, kasy z zapleczem, biuro administratora dworca, ogólnodostępne toalety, lokale komercyjne. I i II piętro będą pełnić funkcję biurową dla spółek kolejowych. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych.

Termin składania ofert mija 11 stycznia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację przeznaczono 78 tygodni, czyli blisko półtora roku.

Warto wspomnieć, że prace na stacji w Skarżysku-Kamiennej prowadzą PKP PLK. Aktualnie trwa przebudowa peronu nr 3. – 400-metrowy obiekt będzie wyższy, zostanie wyposażony w wiatę, ławki i czytelne oznakowanie. W nawierzchni peronowej zostaną zabudowane ścieżki naprowadzające oraz pas bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą dla osób niewidomych i niedowidzących. Na peronie zabudowano już większość nawierzchni. Oddanie peronu do eksploatacji planowane jest w marcu 2019 r. – informuje Izabela Miernikiewicz z biura prasowego PKP PLK. Prace są elementem przebudowy linii nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz.

Ponadto w Krajowym Programie Kolejowym znajduje się projekt budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego. – Zakłada on przebudowę dwóch peronów i budowę tunelu pod torami na stacji Skarżysko-Kamienna. Aktualnie trwa postępowanie przetargowe – informuje Izabela Miernikiewicz.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony