Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje]


![Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje] Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/202011181735052017exterior1post.jpg_60-60.jpg)
![Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje] Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/202011181735312017exterior2post.jpg_60-60.jpg)
![Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje] Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/202011181735312017interior1post.jpg_60-60.jpg)
![Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje] Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201118174142Opa1.jpg_60-60.jpg)
![Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje] Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201118174142Opa2.jpg_60-60.jpg)
![Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje] Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201118174143Opa3.jpg_60-60.jpg)
![Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje] Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201118174143Opa4.jpg_60-60.jpg)
![Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje] Dworzec w Opalenicy do przebudowy. Dziewięć ofert [wizualizacje]](https://www.transport-publiczny.pl/img/20201015143804Opa.jpg_60-60.jpg)
PKP SA otworzyły oferty na przebudowę dworca kolejowego w Opalenicy. W ramach prac, które potrwają rok, zostanie przywrócona oryginalny obrys budynku.
Dworzec w Opalenicy, leżący przy linii Warszawa – Berlin, został wybudowany na przełomie XIX i XX w. Obiekt, ujęty w gminnej ewidencji zabytków, był już w przeszłości przebudowywany, zatracając cechy stylowe. W 1997 r. ocieplono dworzec styropianem, nie zachowując detali, powiększono strefę holu i wybito nowe okna.
W ramach remontu i przebudowy planowane jest przywrócenie oryginalnego obrysu poprzez likwidację rozbudowy holu. Planowane jest przywrócenie pierwotnego położenia otworów okiennych, które jednak zostaną powiększone w celu stworzenia szklanej fasady w holu głównym. Projektant zaproponował wykończenie elewacji współczesnymi formami i detalami – np. poziome i pionowe boniowanie zamiast pierwotnych gzymsów i lizen, a także zastosowanie okładzin z płyt włókno-cementowych i przeszklonej fasady słupowo-ryglowej.
Wejście będzie prowadziło bezpośrednio do holu. Zaprojektowano tutaj kasy oraz toalety. Zostaną też wprowadzone oddzielne wejścia – do lokali usługowych oraz prowadzących na piętro, gdzie przewidziano pomieszczenia pod wynajem. Wtórna przybudówka z toaletami zostanie wyburzona. W jej miejscu, po stronie zachodniej, powstanie wiata rowerowa.
Dzisiaj (18 listopada) minął termin składania ofert. Wystartowało dziewięć firm, z czego trzy zmieściły się w budżecie zamawiającego, który określono na kwotę 8,678 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum MD Kons i Zakład Budowlano-Sztukatorski Konserwacja Zabytków Marian Domaniecki, które proponuje 6,396 mln zł. Agrobex zaoferowało 7,785 mln zł, konsorcjum Przesiębiorstwo Budowlane Częstobud i Przedsiębiorstwo Budowlane Budopol – 7,835 mln zł, Firma Budowlana Dota – 8,865 mln zł, KWK Construction – 8,989 mln zł, SKB – 9,344 mln zł, Demiurg – 9,443 mln zł, A-Projekt – 10,522 mln zł, Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane AGAD – 10,866 mln zł.
O wyborze decyduje wyłącznie cena. Na realizację prac przeznaczono 55 tygodni (niemal rok). W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.
W ramach remontu i przebudowy planowane jest przywrócenie oryginalnego obrysu poprzez likwidację rozbudowy holu. Planowane jest przywrócenie pierwotnego położenia otworów okiennych, które jednak zostaną powiększone w celu stworzenia szklanej fasady w holu głównym. Projektant zaproponował wykończenie elewacji współczesnymi formami i detalami – np. poziome i pionowe boniowanie zamiast pierwotnych gzymsów i lizen, a także zastosowanie okładzin z płyt włókno-cementowych i przeszklonej fasady słupowo-ryglowej.
Wejście będzie prowadziło bezpośrednio do holu. Zaprojektowano tutaj kasy oraz toalety. Zostaną też wprowadzone oddzielne wejścia – do lokali usługowych oraz prowadzących na piętro, gdzie przewidziano pomieszczenia pod wynajem. Wtórna przybudówka z toaletami zostanie wyburzona. W jej miejscu, po stronie zachodniej, powstanie wiata rowerowa.
Dzisiaj (18 listopada) minął termin składania ofert. Wystartowało dziewięć firm, z czego trzy zmieściły się w budżecie zamawiającego, który określono na kwotę 8,678 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum MD Kons i Zakład Budowlano-Sztukatorski Konserwacja Zabytków Marian Domaniecki, które proponuje 6,396 mln zł. Agrobex zaoferowało 7,785 mln zł, konsorcjum Przesiębiorstwo Budowlane Częstobud i Przedsiębiorstwo Budowlane Budopol – 7,835 mln zł, Firma Budowlana Dota – 8,865 mln zł, KWK Construction – 8,989 mln zł, SKB – 9,344 mln zł, Demiurg – 9,443 mln zł, A-Projekt – 10,522 mln zł, Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane AGAD – 10,866 mln zł.
O wyborze decyduje wyłącznie cena. Na realizację prac przeznaczono 55 tygodni (niemal rok). W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |