Partnerzy serwisu:

Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)

Witold Urbanowicz 09.07.2019

arrow
arrow
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Wizualizacja dworca w Smolcu mat. PKP SA
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
Dworce Smolec i Kąty Wrocławskie do przebudowy (wizualizacje)
PKP SA ogłosiły przetarg na przebudowę dworców w Smolcu i Kątach Wrocławskich, leżących przy linii 274 w województwie dolnośląskim. Wybrani wykonawcy będą mieli nieco ponad rok na realizację robót objętych zamówieniem.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa dworców kolejowych Smolec i Kąty Wrocławskie leżących przy linii Linia 274 relacji Wrocław Świebodzki – Gorlitz. Postępowanie jest podzielone na dwie części – oferty mogą być przygotowane oddzielnie dla każdego z obiektów. Termin składania ofert mija 12 sierpnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Termin realizacji dla każdego z obiektów określono na 65 tygodni.

Dworzec w Smolcu

Dwukondygnacyjny dworzec w Smolcu powstał w 1843 r. Obiekt jest ujęty w gminnej ewidencji zabytków. Budynek jest w średnim stanie technicznym. Obecnie znajdują się w nim cztery pomieszczenia mieszkalne, pomieszczenie dyżurnego ruchu i TK Telekom. Część dworcowa jest nieczynna.

Obiekt zostanie gruntownie wyremontowany i zmodernizowany. Przewidziano osuszenie i wykonanie hydroizolacji ścian, wymianę stropów, nowej klatki schodowej, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, oczyszczenie elewacji.


mat. PKP SA

Zmienią się funkcje dworca. Hol główny będzie ogólnodostępnym pomieszczeniem, ze sprzedażą biletów. Przewidziano toalety. Oprócz tego zaplanowano komisariat policji, gminne biuro obsługi klienta. Lokale PKP PLK i TK Telekom zostaną utrzymane. Na piętrze przewidziano pomieszczenia biurowe, salę konferencyjną i pomieszczenie dla stowarzyszenia. W piwnicach powstanie przestrzeń magazynowa dla UMiG, Domu Kultury i Drogowców. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zagospodarowane zostanie też otoczenie dworca. Powstanie nowy układ komunikacyjny z miejscami parkingowymi oraz zatoką dla autobusów. Przewidziano rozbiórkę budynków gospodarczych. Pomieszczenie dawnego szaletu i budynku magazynowego zostanie wyremontowane i przekształcone na wiatę rowerową (z wyburzeniem ścian zewnętrznych). Prace nie obejmą wiaty peronowej.


mat. PKP SA

Dworzec w Kątach Wrocławckich

Zasadnicza część dworca w Kątach Wrocławskich powstała w 1920 r. Dworzec, składający się z czterech połączonych ze sobą obiektów. jest ujęty w gminnej ewidencji zabytków. Obiekt jest w średnim stanie technicznym. Znajdują się w nim osiem lokali mieszkalnych oraz pomieszczenia należące do PKP PLK, TK Telekom oraz PKP Telkol. W budynku dworca na poziomie parteru zlokalizowane są poczekalnia, kasy, biuro oraz pomieszczenia socjalne pracowników.

W zakres prac wchodzi renowacja elewacji obiektu i wymianą stolarki okiennej. Przebudowany zostanie układ wnętrz. Projekt zakłada zachowanie wszystkich funkcji dworca – obsługę podróżnych oraz pomieszczenia najmowane przez PKP PLK i PKP Telkol. W holu głównym przewidziano pomieszczenie z przeznaczeniem pod kasę i biuro obsługi klienta. Zaplanowano też nowe toalety. W skrzydle zachodnim budynku – na parterze i piętrze – z odrębnym wejściem od strony frontowej znajdują się pomieszczenia przeznaczone na potrzeby domu kultury. W części wschodniej budynku na parterze i piętrze budynku zlokalizowane zostaną pomieszczenia na potrzeby Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej i będą się tam znajdować pomieszczenia o funkcji biurowej. Ponadto część wschodnia budynku jest przeznaczona na potrzeby pionu drogowego i przekaźnikowni PLK.

Zagospodarowane zostanie otoczenie dworca. Powstaną miejsca postojowe, parking rowerowy oraz plac do nawracania. Zaprojektowano 42 ogólne miejsca postojowe oraz trzy miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz 2 miejsca postojowe krótkiego postoju zwane kiss & ride.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony