Partnerzy serwisu:

Dwóch chętnych na operatora komunikacji w Ząbkach pod Warszawą

Przemysław Farsewicz 31.07.2019

Dwóch chętnych na operatora komunikacji w Ząbkach pod Warszawą
fot. UM Ząbki/FB
Ząbki otworzyły oferty na zlecenie usług w zakresie komunikacji miejskiej. Dla potencjalnego wykonawcy przewidziano realizację 1,88 mln wozokilometrów w ramach czterech linii autobusowych. Do przetargu stanęło dwóch chętnych.
Ząbki chcą przeznaczyć 8,4 mln zł brutto na organizację komunikacji miejskiej. Realizacja usług zaczęłaby się od 1 września 2019 roku do 31 sierpnia 2022 roku. Dla potencjalnego wykonawcy przewidziano realizację 1,88 mln wozokilometrów w ramach czterech linii autobusowych.

Do 30 lipca trwało składanie ofert. Do przetargu zgłosił się PKS w Grodzisku Mazowieckim, który wycenił umowę na 11,2 mln zł. Drugim oferentem jest PKS Tarnobrzeg, który za realizację usług chce 10,6 mln zł.

Obie oferty przekroczyły budżet, określony na kwotę 8,4 mln zł brutto. Cena w przetargu to 60 proc. oceny przetargowej. Zamawiający sprawdzi także maksymalny średni wiek autobusów średniej wielkości (10%) oraz średni wiek autobusów normalnych gabarytów do 12 m (10%). Oceniany będzie także poziom europejskiej normy czystości spalin, jaki będą spełniać pojazdy (10%), a także wyposażenie w system lokalizacji i dynamicznej informacji pasażerskiej GPS (10%).

PKS w Grodzisku Mazowieckim lepiej prezentuje się pod względem kryteriów technicznych. Zaproponował miastu małe autobusy w większości z 2019 roku, z kolei autobusy o normalnej długości z 2013 roku. Oznacza to, że 8 pojazdów spełnia normę emisji spalin Euro 6, zaś dwa – Euro 4. Pojazdy mają być wyposażone w GPS jednak z konieczną obsługą przez kierowcę. Z kolei PKS Tarnobrzeg zaoferował krótkie pojazd z datą produkcji na 2015 rok. Dwa dłuższe pojazdy pochodzą odpowiednio z 2014 i 2018 roku. Wszystkie za to spełniają normę emisji spalin Euro 6 i są wyposażone w GPS.

Linie nr 1 oraz 3 kursować będą na trasie w obrębie granic Ząbek i Marek (Centrum Handlowe Marki – Ząbki - Centrum Handlowe Marki) przez 7 dni w tygodniu. Wykorzystywane będą autobusy o pojemności min 60 osób i długości od 8,15 m do 10,5 m.

Linia nr 2 będzie kursować z kolei na trasie Centrum Handlowe Marki – obszar miasta Ząbki – rejon stacji kolejowej Warszawa Rembertów. Do wykorzystania potrzebne będą 3 średniej wielkości autobusy o pojemności min 60 osób i długości od 8,15 m do 10,5 m oraz 2 normalnej wielkości od 10 m do 12,5 m o pojemności 80 osób.

Ostatnia linia – nr 4 – obsłuży przez 7 dni w tygodniu trasę w obrębie granic Miasta Ząbki (pętla Powstańców Las – PKP Ząbki – Powstańców Las). Tutaj również wykorzystywane będą pojazdy średniej wielkości od 8,15 m do 10,5 m.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony