Partnerzy serwisu:

Dwie oferty na rozbudowę zajezdni tramwajowej w Olsztynie

Przemysław Farsewicz 02.12.2021

Dwie oferty na rozbudowę zajezdni tramwajowej w Olsztynie
fot. UM Olsztyn
Poznaliśmy oferty na rozbudowę olsztyńskiej zajezdni tramwajowej. Inwestycja w nową część obiektu jest niezbędna ze względu na powiększającą się liczbę taboru, co ma związek z rozbudową obecnej sieci. W przeciwnym razie nowe tramwaje będą musiały stacjonować poza zajezdnią „pod chmurką”.
Obecnie zajezdnia przy ul. Kołobrzeskiej współdzielona jest pomiędzy tramwaje i autobusy. Po przebudowie cała autobusowa część po wschodniej części terenu miałaby ustąpić miejsca tramwajom. A jak wiadomo, w Olsztynie, po zrealizowaniu kontraktu przez Durmazlar, będzie łącznie 27 wozów. Mimo że istnieje możliwość rozlokowania tramwajów na torach technicznych wokół hali, to i tak miejsca nie starczy dla wszystkich.

Szansą dla projektu rozbudowy zajezdni, dotychczas znajdującego się na liście rezerwowej, są poprzetargowe oszczędności, które zostały po wyborze wykonawcy na rozbudowę linii tramwajowej. Przetarg na wykonawcę robót przyniósł dwie oferty, które przekroczyły budżet zamawiającego. Miasto przygotowało na prace 87,39 mln zł. Z kolei najtańsza oferta Budimexu w konsorcjum z KZN Rail to koszt 90,5 mln zł za zakres podstawowy oraz 16 mln zł za zakres zawarty w opcji. Warto przypomnieć, że za budowę pierwszej części zajezdni tramwajowej również odpowiadał Budimex. Drugą ofertę złożyło konsorcjum firm realizujących obecnie rozbudowę sieci tramwajowej w mieście – Trakcja oraz Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal. Firmy prace wyceniły na 98,66 mln zł za zamówienie podstawowe oraz 26,79 mln zł za opcję.

O wyborze wykonawcy decyduje cena (60 proc.), doświadczenie osób realizujących zamówienie (20 proc.) oraz przedłużenie rękojmi (20 proc.).

Nowa część zajezdni będzie wręcz lustrzanym odbiciem obecnego obiektu. Po przeciwległej stronie zaplanowano halę postojową z pięcioma torami oraz halę serwisową z trzema torami. Dookoła hal poprowadzone zostaną oczywiście tory techniczne, które będą łączyć się z dotychczasową siecią na terenie zajezdni. Rozbudowie ulegnie także wjazd na teren zajezdni do pełnej gwiazdy.

Nowa część ma pomieścić minimum 16 tramwajów długości 32,5 m. Towarzyszyć temu ma powstanie m.in. trakcji, torowisk, układu drogowego, wykonanie zasilania. W ramach opcji może zostać zlecone wykonanie kompletnej hali naprawczej z zapleczem.

Wyłoniony w postępowaniu wykonawca będzie mieć na realizację zadania półtora roku. W trzy miesiące od podpisania umowy ma powstać projekt budowlany oraz zostać złożony wniosek o pozwolenie na budowę.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony