Partnerzy serwisu:

Dwa kolejne zamówienia na szkolne elektrobusy: Pałecznica i Śniadowo

Witold Urbanowicz 04.06.2021

Dwa kolejne zamówienia na szkolne elektrobusy: Pałecznica i Śniadowo
fot. Solaris
Dwie kolejne gminy ogłosiły przetargi na dostawy szkolnych autobusów elektrycznych. Pojazdy miałyby trafić do Pałecznicy w powiecie proszowickim (woj. małopolskie) i Śniadowa w powiecie łomżyńskim (woj. mazowieckie).
Gmina Pałecznica ogłosiła przetarg na dostawę autobusu o długości 11,7-12,5 m, który pomieści min. 41 pasażerów stojących i 10 siedzących. Dopuszczalny układ drzwi to 1-2-0 lub 2-2-0 (otwierane do wewnątrz). Przewidziano ogrzewanie elektryczne, wodne o mocy co najmniej 20kW, wspomagane dodatkowo agregatem grzewczym oraz klimatyzację. Pojazd będzie wyposażony w tablicę informacyjną diodową, nagłośnienie, monitoring.

Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 120 kW, ogranicznik prędkości do 80 km/h, funkcja odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Łączną pojemność akumulatorów określono na min. 260 kWh, a przebieg na jednym ładowaniu – na minimum 160 km. Przewidziano ładowanie przy pomocy zewnętrznej mobilnej ładowarki typu plug-in o mocy max. 40kW.

Termin składania ofert mija 14 czerwca. O wyborze decydują cena (60%), konstrukcja nadwozia (10%), rodzaj zastosowanego elektrycznego zespołu napędowego (10%), spełnienie wymogów w zakresie konstrukcji nośnej (10%), czas reakcji serwisu z obowiązkiem naprawy (10%) Na dostawy przeznaczono pięć miesięcy.

Przetarg na dostawę autobusu elektrycznego dostosowanego do przewozu dzieci oraz stacji ładowania prowadzi też gmina Śniadowo. Zamawiający wymaga pojazdu o długości 11,5-12,55 m, który pomieści min 41 pasażerów siedzących i 19 stojących. Dopuszczalny układ drzwi to 1-2-0 lub 2-2-0 (otwierane do wewnątrz). Przewidziano ogrzewanie elektryczne, wodne o mocy co najmniej 20kW, wspomagane dodatkowo agregatem grzewczym oraz klimatyzację. Pojazd będzie wyposażony w tablicę informacyjną diodową, nagłośnienie, monitoring.

Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 120 kW, ogranicznik prędkości do 90 km/h, funkcja odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Łączną pojemność akumulatorów określono na min. 220 kWh, a przebieg na jednym ładowaniu – na minimum 160 km. Przewidziano ładowanie przy pomocy zewnętrznej mobilnej ładowarki typu plug-in o mocy max. 40kW.

Termin składania ofert mija 2 lipca. O wyborze decydują cena (60%), termin dostawy (20%), okres gwarancji (10)% oraz przebieg pojazdu na jednym ładowaniu (10%). Na realizację zamówienia przeznaczono maks. 12 miesięcy.

NFOŚiGW w nowym naborze zaklasyfikował wnioski o dofinansowanie zakupu autobusów szkolnych, złożone przez Skalbmierz, Pałecznica, Troszyn, Kranospol, Daszyna, Tykocin, Przedecz, Śniadowo, Działoszyce, Rzeczyca, Gietrzwałd, Korzenna, Wieniawa, Grudziądz, Ojrzeń, Platerów, Zduny, Rusinów, Ożarów Mazowiecki oraz Jawornik Polski.

Do tej pory autobusy szkolne z wykorzystaniem środków NFOŚiGW kupiły Bobowa, Bielany, Gręboszów i Godzianów. Do tych trzech ostatnich trafiły Solarisy, a w Bobowej zadebiutował Yutong. Chęci wejścia na rynek autobusów szkolnych ma też Rafako.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony