Partnerzy serwisu:

Duisburg: Nowy Bombardier odebrany w zajezdni Grunewald

Rafał Dybiński 09.09.2020

arrow
arrow
Duisburg: Nowy Bombardier odebrany w zajezdni Grunewald
fot. Duisburger Verkehrsgesellschaft AG
Duisburg: Nowy Bombardier odebrany w zajezdni Grunewald
Duisburg: Nowy Bombardier odebrany w zajezdni Grunewald
Duisburg: Nowy Bombardier odebrany w zajezdni Grunewald
Duisburg: Nowy Bombardier odebrany w zajezdni Grunewald
Duisburg: Nowy Bombardier odebrany w zajezdni Grunewald
Duisburg: Nowy Bombardier odebrany w zajezdni Grunewald
Duisburg: Nowy Bombardier odebrany w zajezdni Grunewald
Operator transportu miejskiego Duisburger Verkehrsgesellschaft AG (DVG) odebrał w zajezdni Grunewald pierwszy nowy tramwaj Bombardiera z zamówionej serii. Pojazd po próbnych kursach zostanie udostępniony pasażerom prawdopodobnie latem przyszłego roku.
- Jestem nowy. Twoja nowa strefa komfortu - głosi czerwony napis wymalowany na składzie tramwaju, który pojawił się na szynach ośrodka z Zagłębia Ruhry. Pojazdy mają 34 metry długości oraz 2,3 m szerokości, a także po pięć par przesuwnych drzwi z każdej strony. W jednym składzie zmieści się 200 pasażerów. Komfort jazdy gwarantuje przestronne wnętrze z dużymi oknami. Każdy skład wyposażony jest w składane rampy, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie podróżnym o ograniczonej sprawności ruchowej.

- Nowe tramwaje to kolejny ważny krok w kierunku zrównoważonego i atrakcyjnego lokalnego transportu publicznego w mieście - wyznał Soeren Link, burmistrz Duisburga. - Mamy nadzieję, że w przyszłości jeszcze więcej osób przestawi się z własnych samochodów na autobusy i tramwaje. To jest nie tylko dobre dla odciążenia dróg, ale przede wszystkim dla ochrony klimatu. Nasi pasażerowie zyskają więcej miejsca, klimatyzację, WiFi oraz system ostrzegania i kolizjach - zachwalał produkt Link. W każdym tramwaju znajdują się dwa monitory, które zapewniają podróżnym bieżące informacje. Pokazują również następne przystanki i możliwe połączenia z różnych węzłów. Znacznie większa przednia szyba zapewnia motorniczym lepszy przegląd ruchu.

Nowe tramwaje wykorzystują przy oświetleniu wyłącznie energooszczędną technologię LED oraz posiadają system smarowania obrzeży kół, zmniejszający tarcie, zwłaszcza na zakrętach, a tym samym zużycie i hałas. Pojazdy potrafią same wytwarzać prąd. Za każdym razem przy hamowaniu, przekształcają swoją energię kinetyczną w elektryczną, udostępniając ją kolejnym składom korzystającym z sieci trakcyjnej. Kolor wnętrza pojazdu jest zbieżny z autobusami, które również kursują po mieście w Nadrenii. Siedzenia są czerwone, podłoga ciemnoszara, a poręcze ze stali nierdzewnej. Drzwi podświetlone są na biało, aby niedowidzący pasażerowie mogli je łatwiej znaleźć.

DVG zainwestuje w nową flotę niskopodłogowców 135 mln euro. Producentem tramwajów, które będą jeździć na liniach 901 i 903, jest zakład Bombardier Transportation. Pojazdy wytwarzane są w Niemczech. Wszystkie nowe z zamówionych tramwajów zostaną udostępnione pasażerom do połowy 2023 roku.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony