Partnerzy serwisu:

Drugi tor do Grodziska. WKD zleca wycinkę drzew

Witold Urbanowicz 09.11.2020

Drugi tor do Grodziska. WKD zleca wycinkę drzew
fot. Andrzej Błaszczak, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
WKD przygotowuje się do budowy drugiego toru między Grodziskiem Mazowieckim i Podkową Leśną. Rozbudowa i przebudowa układu torowego wymaga wycinek zieleni. Spółka rozpisała właśnie przetarg na wykonanie prac.
W sumie projekt zakłada wycinkę 2037 drzew, w tym głównie dębów szypułkowych (537), brzóz brodawkowych (508) i topól (467). Założono też wycinkę 3353 m2 krzewów. Nie przewidziano nasadzeń kompensacyjnych.

Termin składania ofert mija 20 listopada. O wyborze decydują cena za wycinkę drzew (60%), liczba deklarowanych weekendów z wyłączeniem napięcia w sieci trakcyjnej (30%), cena brutto za odkupienie pozyskanego drewna (10%). Usługa ma zostać wykonana w całości do końca marca 2021 r. Przewidziano maksymalnie sześć weekendów z napięciem wyłączonym w godz. 7:50-14:50.

Inwestycja zakłada przebudowę ok. 7,5-kilometrowego odcinka linii nr 47 od Podkowy Leśnej Głównej do Grodziska Mazowieckiego Radońskiej. Znajdują się tam dwie stacje oraz sześć przystanków. Zakres prac zakłada przebudowę istniejącego toru oraz budowę drugiego toru. Zmienić się ma układ przystanku Podkowa Leśna Zachodnia – dzięki rozjazdowi po stronie zachodniej pociągi na linii do i z Milanówka oraz do i z Grodziska będą zatrzymywać się w odpowiednim kierunku przy tych samych peronach. Szlak Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska zostanie wyposażony w nową samoczynną, dwukierunkową komputerową blokadę liniową opartą na licznikach osi. Linia ma być przystosowana do prędkości 80 km/h. Efektem inwestycji ma być zwiększenie przepustowości linii. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przetarg na wykonawcę prac miałby zostać ogłoszony w tym roku.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony