Partnerzy serwisu:

Do Brna dotarły nowe Solarisy. Dobre też na wypadek ewakuacji

Witold Urbanowicz 16.07.2020

arrow
arrow
Do Brna dotarły nowe Solarisy. Dobre też na wypadek ewakuacji
fot. DPMB
Do Brna dotarły nowe Solarisy. Dobre też na wypadek ewakuacji
Do Brna dotarły nowe Solarisy. Dobre też na wypadek ewakuacji
Do Brna dotarły nowe Solarisy. Dobre też na wypadek ewakuacji
Dopravní podnik města Brna, operator komunikacji miejskiej w Brnie, otrzymał pierwsze nowe przegubowe Solarisy, które zastąpią wysłużone Karosy i Citelisy. Pojazdy są wyposażone w tradycyjny napęd, co wynika z zobowiązań DPMK do zapewnienia pojazdów w razie awarii w pobliskiej elektrowni jądrowej.
W sumie Brno kupiło 20 autobusów przegubowych Solaris Urbnio 18 z tradycyjnym napędem. Pierwsze osiem już jest na miejscu, a kolejne 12 ma dotrzeć do końca lipca. Wartość umowy to 147 mln koron netto.

Pojazdy są wyposażone w ładowarki USB do ładowania urządzeń mobilnych, monitory informacji pasażerskiej, podgrzewane przednie szyby, a także plastikowe siedzenia z tapicerką na siedzisku. –Wraz z zakupem w tym roku dwudziestu autobusów przegubowych i dwudziestu solówek, rozpoczynamy znaczną odnowę floty autobusowej. Przegubowe Solarisy to nowoczesne pojazdy, zapewniające większy komfort dla pasażerów – w tym klimatyzację i większą przestrzeń w rejonie drugich drzwi, umożliwiająca szybszą wymianę pasażerów – powiedział Miloš Havránek, dyrektor generalny DPMB.

Wszystkie pojazdy mają wyjechać na ulice do końca lipca. – Nowe autobusy Solaris Urbino 18 w eksploatacji zastąpią przestarzałe autobusy Karosa B 900 i Citelis. Pasażerowie spotkają je między innymi na liniach 40, 42, 44, 50 i 84 – dodaje Havránek.

W sierpniu i wrześniu DPMB spodziewa się natomiast dostaw 20 solówek firmy SOR. Te również będą wyposażone w silnik diesla, spełniające normy Euro 6.

W sumie DPMB posiada 314 autobusów. Jak wyjaśnia DPMB, konieczność utrzymania we flocie pojazdów z tradycyjnym napędem wynika z zobowiązań umownych, które obligują przewoźnika do natychmiastowego udostępnienia do stu autobusów do ewakuacji w sytuacji awaryjnej – np. w związku z eksploatacją elektrowni atomowej Dukovany. Za najbardziej odpowiednie do tego celu uważa się autobusy z silnikiem diesla, które można tankować na infrastrukturze poza miastem.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony