Partnerzy serwisu:

Dlaczego Orange weszło w biznes rowerów miejskich? [film]

Redakcja 23.10.2018

Orange we współpracy z firmą Roovee, która dostarczyła rowery, zbudował swój pierwszy w kraju system rowerów miejskich. Od lata 2018 działa on w Olsztynie. Dlaczego firma kojarzona dotąd niemal wyłącznie z branżą telekomunikacyjną, weszła w biznes związany z przemieszczaniem się? O tym rozmawialiśmy podczas Kongresu Transportu Publicznego i Inteligentnego Miasta z Sebastianem Grabowskim, dyrektorem IOT i zaawansowanych technologii w Orange Polska.
Olsztyński Rower Miejski wystartował z końcem lipca, dając olsztynianon i turystom możliwość sprawdzenia zalet publicznego roweru jeszcze latem. Na razie zbudowano 10 stacji na których wypożyczyć można 110 rowerów. Olsztyn zapowiedział rozwój siatki rowerów i budowę kolejnych 10 stacji z 50 rowerami.

– Orange przestało być dostawcą wyłącznie usług podstawowych. Staliśmy się usługodawcą szerokiej palety różnego typu interesujących aplikacji, funkcjonalności. Słowem – tego wszystkiego co wiąże się z branżą ict (information and communication technologies – dop. red.). Orange, jako telekom, jest idealnym partnerem do tego, aby różne elementy nowoczesnego miasta łączyć, ponieważ nowoczesne systemy muszą bazować na dobrej sieci. Orange tworzy więc inteligentną aktywność w miastach – powiedział Sebastian Grabowski.

– Rowery które uruchomiliśmy na razie w Olsztynie, posiadają kartę sim oraz elementy aktywne potrafiące mierzyć różne parametry podczas jazdy, dają nam wszystkim informacje o tym jak planować sieć, jak budować kolejne aktywne, inteligentne rozwiązania dla miast, ale także np. jak projektować sieć ścieżek rowerowych i ułatwień dla rowerzystów – dodał Grabowski.

Orange przygotował w Olsztynie w miarę przejrzyste reguły korzystania z jednośladów. Pierwsze 30 minut jazdy jest bezpłatne, po przekroczeniu tego czasu za każdą minutę użytkownik zapłaci 5 gr. Nagradzani będą ci, którzy pozostawią rower w stacji. Wtedy mogą liczyć na drobne gratyfikacje. Nie jest to jednak konieczne, ponieważ rower można zostawić poza stacją. Wówczas jednak naliczona zostanie opłata dodatkowa, która wyniesie 3 złote, jeśli rower pozostawimy w granicach miasta.

Co warto podkreślić – rowery są bardzo przyjemne w jeździ. Także dlatego, że są lżejsze niż rowery konkurencji.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Kongres Transportu Publicznego
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony